După Ramada, Hilton este al doilea lanţ hotelier internaţional care a ales să se stabilească şi la Oradea. Cu siguranţă că, apariţia acestor branduri internaţionale reprezintă dă un aer mai cosmopolit peisajului citadin orădean, oferind un plus de prestanţă capitalei Bihorului.
Hilton a reperat Oradea după ce societatea Calipso – proprietatea SIF Banat-Crişana a încredinţat soarta modernei clădiri ridicate chiar pe malul Crişului în mâna cunoscutului şi apreciatului brand hotelier. La patru ani de la începerea construcţiei de pe Aleea Ştrandului, cu întârzieri din diferite cauze, facilitatea a fost, în sfârşit, inaugurată, joi. Managerul hotelului este austriacul Roman Kofler, care înainte a lucrat la concurenţa Ramada.
Didier Martin, vicepreşedinte Hilton Worldwide pentru Europa de Est, Turcia, Rusia şi Israel, a arătat joi că în multe cazuri Hilton nu deţine proprietatea clădirilor, aşa cum este cazul şi la Oradea. Există două variante de lucru: un contract de management, cum a fost cazul celui semnat cu Calipso sau în franciză. În cazul contractului de management, Hilton operează toată activitatea în hotel, în numele proprietarului clădirii hotelului. Asemenea contracte sunt la Oradea şi la Bucureşti, pentru Athenee Palace Hilton, a exemplificat Martin. În schimb, a arătat tot el, hotelul Hilton din Sibiu, respectiv DoubleTree by Hilton din Bucureşti – Piaţa Unirii sunt date în franciză.
Pentru oraşe mai mici
Brandul DoubleTree by Hilton a fost ales pentru Oradea deoarece acest brand al lanţului Hilton este folosit pentru oraşe mai mici, a transmis joi Martin. „Hilton este un brand mai formal, în timp ce DoubleTree are o atitudine mai relaxată”, a declarat şeful Hilton pe Europa de Est, care promite ca Hilton să se implice şi în cadrul comunităţii locale. Vorbind despre atitudinea mai relaxată şi mai apropiată faţă de clienţi, Martin a exemplificat cu acel fursec cu fulgi de ciocolată cu care e întâmpinat orice client al hotelului.
Întrebat cum se simte Hilton în România, Didier Martin a vorbit despre firea călduroasă şi primitoare a românilor, spunând că a avut doar experienţe bune aici. Dar, a arătat tot el, Hilton şi-ar dori o mai bună promovare a României. Nu doar pentru Delta Dunării, ci şi pentru oraşe precum Bucureşti, Oradea, Cluj, Braşov, oraşe care, spune Martin, au multe de oferit.
Didier Martin i-a mulţumit şi primarului Ilie Bolojan pentru susţinerea arătată, vorbind despre Oradea ca despre „un exemplu excepţional”. „Nicăieri nu am întâlnit atâta atitudine pozitivă ca aici”, a spus şi Ioan Cuzman, preşedintele SIF Banat-Crişana, mulţumindu-i şi el primarului, dar şi preşedintelui Calipso SA, Ioan Jecu.
Garanţie pentru Oradea
În cuvântarea sa, Ilie Bolojan a subliniat faptul că prezenţa Hilton este foarte importantă pentru oraş. „Prezenţa brandului Hilton arată că oraşul se dezvoltă, e o garanţie pentru oraş. Va obliga toate unităţile hoteliere să ridice standardele”, a spus primarul, remarcând şi faptul că în hotel Oradea este prezentă peste tot. „Tabloruile, mochetele, covoarele marchează faptul că eşti în Oradea. Le mulţumesc pentru că astfel au arătat că respectă tradiţia şi cultura acestui oraş”, a mai spus edilul-şef.
Ioan Cuzman a arătat că îşi doreşte ca peste un an hotelul să devină rentabil, iar în maximum zece ani investiţia de circa 21 milioane de euro să fie amortizată. Întrebat cum se împart profiturile între Calipso (SIF Banat-Crişana) şi Hilton, Cuzman a răspuns sec: „Beneficiile se împart aşa cum trebuie”. Didier Martin nu a dorit să comenteze pe această temă şi nici despre gradul de ocupare pe care Hilton îl ţinteşte pentru acest hotel, invocând în acest sens politica lanţului hotelier pe care-l reprezintă.
Preşedintele SIF Banat-Crişana a făcut şi câteva referiri vizavi de greutăţile pe care le-a întâmpinat. Nu a vrut să nominalizeze dar a făcut aluzii la unii „care deţin funcţii”… Întrebat dacă a primit piedici şi din partea concurenţei din zonă, Cuzman a spus că da, dar nici pe aceştia nu a dorit să-i nominalizeze, limitându-se să spună că „nu au fost în măsură să nu le putem depăşi”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!