Ambele străzi se află în zona nordică a municipiului Oradea, într-un perimetru mărginit de calea ferată, Bulevardul Ștefan cel Mare, strada Teodor Neș si strada Milcovului, strada Caraiman fiind perpendiculară pe Bulevardul Ștefan cel Mare.
Valoarea totală estimată a lucrărilor în cazul străzii Caraiman este de 252,30 mii lei, pentru strada Lăcrămioarelor este de 490.62 mii lei, iar durata de execuție este de două luni în cazul fiecărei străzi menționate.
În perioada imediat următoare, Primăria Oradea va elabora proiectul tehnic și va obține autorizațiile necesare pentru realizarea lucrărilor de modernizare a celor două străzi.
Strada Caraiman
Modernizarea străzii Caraiman, potrivit proiectantului, se fundamentează pe următoarele considerente: starea de viabilitate existentă este necorespunzătoare pentru desfășurarea circulației în condiții normale, cu defecțiuni ale suprafeței de rulare și ale complexului rutier frecvente și pe suprafețe intinse, cu o îmbrăcăminte rutieră neconformă cerințelor actuale de securitate și confort, lipsesc dispozitivele de colectare și evacuare a apelor de suprafață, iar starea îmbrăcăminții existente conduce la zgomot, vibrații etc. Infrastructura rutieră se prezintă ca o pietruire, gurile de scurgere sunt insuficiente și infundate. Din aceste motive sistemul de scurgere nu are capacitatea necesară asigurării scurgerii apelor în lungul străzii, fapt care determină staționarea apei pe partea carosabilă și infiltrarea acesteia în terasamente și în corpul străzii.
Strada Lăcrămioarelor
În ceea ce privește strada Lăcrămioarelor, aceasta nu prezintă o stare corespunzătoare, fiind printre puținele străzi rămase nemodernizate din zonă. Aici se propune modernizarea străzii și realizarea unei rețele de canalizare pluvială pe stradă.
Potrivit raportului de specialitate, este nevoie de realizarea investiției deoarece starea de viabilitate existentă este necorespunzătoare pentru desfășurarea circulației în condiții normale, cu defecțiuni ale suprafeței de rulare și ale complexului rutier frecvente și pe suprafețe intinse, cu o îmbrăcăminte rutieră neconformă cerințelor actuale de securitate și confort, dispozitivele de colectare și evacuare a apelor de suprafață lipsesc. La fel ca și în cazul străzii Caraiman, planeitatea suprafeței este necorespunzătoare, iar starea îmbrăcăminții existente conduce la zgomot și vibrații.
În ceea ce privește lucrările care vor fi realizate, acestea prevăd lucrări de asfaltare, realizare borduri, trotuare, accese precum și realizarea canalizărilor pluviale necesare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!