Programul Operaţional Regional, care se adresează celor opt Regiuni de Dezvoltare ale României, are ca obiectiv general îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice de urgenţă. Programul Operaţional Regional este finanţat din bugetul de stat şi bugetele locale, fiind cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR). Regiunea de Nord-Vest, din care face parte şi judeţul nostru, a avut repartizate 12,03 milioane euro, valoarea totală a proiectului fiind de 49.868.560,78 lei, din care finanţarea nerambursabilă de 41.068.226,53 lei. Prima parte a proiectului a debutat în iunie 2010 şi s-a finalizat în aprilie 2012 pentru judeţul nostru. Astfel, Bihorul a primit, în urma finalizării primei părţi, 11 echipamente. Este vorba de cinci autospeciale de lucru cu apă şi spumă (trei de capacitate medie şi două de capacitate mărită), o autospecială de cercetare C.B.R.N.(chimic, biologic, radiologic şi nuclear) şi o autospecială pentru descarcerări grele, dar şi trei ambulanţe de prim-ajutor şi o ambulanţă de reanimare. Cofinanţarea a fost asigurată de Consiliul Judeţean Bihor. Partea a II-a a proiectului a debutat în iunie 2012 şi are o durată de implementare de 18 luni.
Pompierii bihoreni au primit în urma finalizării acestui al doilea contract, o autospecială complexă de intervenţie, descarcerare şi acordare de asistenţă medicală de urgenţă, în valoare de 933.100 lei, a cărei recepţie s-a făcut ieri, la sediul ISU Crişana din Oradea. Această nouă autospecială va veni în spijinul pompierilor de la Detaşamentul Marghita şi va face, în multe cazuri, diferenţa între viaţă şi moarte pentru victimele unor evenimente nefericite. Totodată, la finalizarea contractului, inspectoratului urmează să-i mai fie alocată încă o autospecială de lucru cu apă şi spumă de medie capacitate, în valoare de 719.820 lei.
Cea mai nouă autospecială din dotarea ISU Crişana a fost recepţionată joi. Aceasta este executată de firme specializate româneşti, iar în compunerea acesteia se regăseşte şi un punct medical avansat care oferă posibilitatea acordării asistenţei medicale de urgenţă unui număr de 10 – 15 persoane, în el putându-se face triaj, acordare de prim ajutor şi evacuare la unităţile spitaliceşti. Autospeciala vine în întâmpinarea nevoii de a îmbunătăţi calitatea, nivelul tehnic şi performanţa serviciilor publice de urgenţă şi de a reduce timpii de intervenţie la evenimente.
Citiți principiile noastre de moderare aici!