Fundaţia de Protejare a Monumentelor Istorice din judeţul Bihor (Oradea Heritage) în Parteneriat cu Banca Transilvania şi cu sprijinul Shopia.ro au lansat în premieră noi tehnologii şi soluţii digitale în sprijinul iniţiativelor caritabile de restaurare şi protejare a monumentelor istorice. Monumentele vizate sunt: Turnul Primăriei, Sinagoga Neologă Sion, Muzeul Istoriei Evreilor şi Cetatea Oradea.
La conferinţa de presă care a avut loc la Sinagoga Muzeul Istoriei Evreilor din Oradea situat pe str. Primariei nr. 25., Angela Lupşea, director executiv al Fundaţiei de Protejare a Monumentelor Istorice din Judeţul Bihor, i-a prezentat pe cei care au dezvoltat aceste tehnologii şi solutii digitale de plată şi donaţii amplasate fizic în obiectivele turistice dar şi tehnologiile şi soluţiile digitale de donaţii online. Aceştia sunt: Daniel Tou, manager regional vânzări soluţii acceptare carduri la plată Banca Transilvania şi Marius Vlad Pop, relationship manager Banca Transilvania.
Obiectivele turistice din Oradea, datorită Oradea Heritage, sunt primele din România care beneficiază de noile tehnologii în favoarea activităţilor dedicate promovării, restaurării şi protejării monumentelor istorice, totodată oferind posibilitatea de plata American Express.
La solicitarea turiştilor
Oradea Heritage reprezintă o colecție impresionantă de monumente și clădiri de patrimoniu. În parte restaurate și în mare parte în curs de restaurare pentru redescoperirea valorii lor inițiale. Fundaţia de Protejare a Monumentelor Istorice din judeţul Bihor este finanţată de la bugetul local şi administrează anumite obiective turistice cât şi magazinele de suveniruri.
„Pornim de la faptul că Oradea Heritage a fost implicată în tot ceea ce înseamnă obiective tursitice prin Fundaţia de Protejare a Monumentelor Istorice. De la momentul deschiderii Muzeului Istoriei Evreilor din Oradea, membri ai comunităţii evreieşti din Israel au solicitat o posibilitate de plată online pentru a susţine toate activităţile din sinagogă.
Având deja o relaţie bună cu Banca Transilvania pe ceea ce înseamnă administrarea din punct de vedere financiar a obiectivelor tursitice prin conturile pe care fundaţia le gestionează pe fiecare obiectiv în parte, s-a colaborat pentru a lansa noi tehnologii aplicabile în premieră în obiectivele turistice din Oradea. Este vorba de posibilitatea de plată online prin site-ul www.oradeaheritage.ro dar şi de posibilitatea de a dona prin charity box-uri şi aplicaţia codului QR care direcţionează spre site, unde se poate alege suma dorită pentru donaţie. Se are în vedere dezvoltarea acestei colaborări.
Se doreşte prin aceste donaţii să se susţină şi albumul Povestea Palatelor pentru a se reedita în ediţie completată dar şi acţiunile de ghidaj sau cele educaţionale”, a explicat Angela Lupşea. Charity box-urile au fost încredinţate fundaţiei şi pot fi adaptate în funcţie de nevoi şi de proiecte. Este o colaborare pe termen lung. Un charity box este setat pentru o donaţie în valoare de 10 lei.
De asemenea, se caută o soluţie pentru a se dezvolta o opţiune online de rezervare a biletelor pentru toate obiectivele turistice
Mulţi vor să contribuie
Fiecare obiectiv turistic va avea charity box dar vor fi prezente aceste cutii de donaţii şi acolo unde se vor face activităţi legate de monumentele istorice. Pe site-ul Oradea Heritage se va putea vedea totalul sumelor donate pentru fiecare obiectiv turistic.
„Este un sistem solicitat de turişti. Ei vin şi spun că preţul biletul este foarte mic. Noi încercăm să majorăm preţul biletului raportat la expoziţiile pe care le dezvoltăm în Muzeul Oraşului Oradea, dar pe partea obiectivelor turistice cum este Turnul Primăriei sau Sinagoga Sion trebuie să avem şi alte instrumente de a face această finanţare.
Nu poţi să compari un muzeu ca cel din Cetate cu biletul la preţul de 10 lei să zicem pe anul viitor, cu ceea ce vezi la Sinagoga Sion, care este o sală multifuncţională şi prezintă doar o structură, sau la Turnul Primăriei. Trebuie să existe diferenţe. Însă mulţi doresc să li se ofere o posibilitate în plus de a contribui, în afară de bilet. Iată că acum au această posibilitate prin donaţia online”, a punctat Angela Lupşea.
Aceasta le-a mulţumit colegilor săi de la Muzeul Oraşului Oradea, directorului adjunct Ionuţ Ciorba şi muzeografei Diana Iancu pentru felul în care doresc să se implice în dezvoltarea a tot ceea ce înseamnă Oradea Heritage, istoria oraşului Oradea, prin ghidajele pe care le fac cu titlu gratuit.
„Pasionaţi de tehnologie, împreună cu colegul meu, Marius, ştiam că putem găsi soluţii pentru ca donatorii să poată să facă plăţi, sprijinind obiectivele turistice. Am dezvoltat două tehnologii: Charity Box – un terminal asistat plasat în locaţiile fizice, şi cu sprijinul unei noi platforme, Shopia.ro, am avut posibilitatea de a dezvolta online posibilitatea de donaţii împreună cu sistemul de procesare – tranzacţii al Băncii Transilvania, astfel încât la scanarea unui cod QR să se ajungă direct pe site pentru a dona o sumă de bani.
Vom dori să dezvoltăm mai departe această tehnologie împreună cu Muzeul Oraşului Oradea, şi mă gândesc la faptul că donatorii ar putea să primească ceva simbolic, putând opta pentru diverse facilităţi”, a precizat Daniel Tou.
Primii în AmEX
Marius Vlad Pop consideră că Oradea Heritage este un exemplu naţional de promovare a culturii locale. „Implicarea este admirabilă şi mă bucur că putem sprijini acţiunile sale. Suntem şi prima bancă care acceptă plata American Express. De acum, turiștii străini deținători de carduri AmEX pot achita biletele de intrare şi achiziționa suveniruri direct din locațiile administrate de Fundației de Protejare a Monumentelor Istorice din Județul Bihor. Practic, Oradea Heritage este primul complex muzeal din România înrolat în American Express”.
Un alt colaborator apropiat al acestor proiecte este Mihai Pop de la Globencer alături de care fundaţia s-a gândit încă de anul trecut la sistemul de charity box atunci când toată lumea vroia să ajute Palatul Episcopal în urma incendiului. Acum există acest instrument transparent prin care lumea poate vedea cât a donat, şi primeşte această informaţie automat pe telefon printr-un sms.
Mihai Pop spune că îşi va aduce aportul ca aceste charity box-uri să fie cât mai vizibile, să fie însoţite de informaţii ca să nu existe niciun fel de reticenţe în a dona.
Soluţiile digitale inovative care vin în sprijinul iniţiativelor caritabile vor crea acum o legatură de suflet cu vizitatorii din România sau din străinătate, aceştia putându-se implica simplu şi rapid în susţinerea monumentelor istorice pe care le admiră.
Citiți principiile noastre de moderare aici!