A absolvit Facultatea de Teatru din
Cluj-Napoca, clasa lui Luchian Botez, după ce a
studiat în prealabil câţiva ani de
medicină. De-a lungul carierei, a
întruchipat personaje variate în numeroase
roluri, interpretate la Teatrele din
Turda, Brăila, Galaţi, Bacău,
Constanţa, Piteşti, Reşiţa,
Baia-Mare şi Oradea.
Roluri
Printre rolurile cele mai semnificative, amintim:
Chiriţa în „Chiriţa în
provincie” de Vasile Alecsandri; Didina în
„Încurcă-lume” de Adolf de Herz;
Doamna Aldo Brandini în „Madame Sans
Gene” de Victorien Sardou şi Emile Moreau;
Doamna Dorffel în „Heidelbergul de
altădată” de Wilhelm Meyer-Forster;
Dochia în „Apus de soare” de Barbu
Ştefănescu Delavrancea; Gina Castriş
în „Dictatorul” de Al.
Kiriţescu; Lady Bracknell în „Ce
înseamnă să fii onest” de Oscar
Wilde; Lady Macduff în „Macbeth” de
William Shakespeare; Luise în „Totul
în grădină” de Edward Albee;
Mătuşa Libera în „Gâlcevile
din Chioggia” de Carlo Goldoni;
Ospătăriţa în „Cum s-a
făcut de-a rămas Catinca fată
bătrână” de Nelu Ionescu; Rozalia
Pavlovna în „Ploşniţa” de
V. Maiakovski; Sibilla în „Dulcea ipocrizie
a bărbatului matur” de Tudor Popescu ; Veta
în „O noapte furtunoasă” de I.
L. Caragiale; Sultana în „Marea gară
nouă” de V. Frunză şi altele.
Alături de devotamentul şi dăruirea cu
care a slujit scena
românească, Olimpia Mâinea a
fost o personalitate angajată în viaţa
şi în dezbaterile societăţii:
„Socotesc că un artist nu poate trăi
sub un clopot de sticlă, el trebuie să
vibreze nu doar pe scenă, ci şi în
viaţa civilă, să răsune în
el, ca un ecou, zgomotul străzii, să se
emoţioneze, să înţeleagă
durerile semenilor, să nu fie surd sau să se
prefacă indiferent.” (extras din cartea de
interviuri „Teatrul din
interior. Teatrul din culise” de
Elisabeta Pop).
Dumnezeu să o odihnească în pace!
Crina Dobocan
Citiți principiile noastre de moderare aici!