Consiliul Județean Bihor va organiza procedurile pentru 91 de primării din județ, din cele 101, pentru „Programul pentru școli al României”. În perioada următoare CJ va demara licitația publică pentru achiziționarea produselor care se distribuie prin acest program, pentru o perioadă de doi ani școlari și anume, 2021-2022 și 2022-2023. Cele 10 primării care și-au asumat realizarea procedurilor aferente „Programului pentru școli al României” în perioada 2021-2023 sunt: Beiuș, Cociuba Mare, Dobrești, Hidișelu de Sus, Lugașu de Jos, Lunca, Oșorhei, Pietroasa, Șoimi și Tărcaia.
Prin CJ licitația durează mai mult
„Noi încurajăm ca primăriile să își asume desfășurarea procedurilor și achiziția acestor produse, pentru că nu se poate să nu identifice în zona lor un producător de lactate, produse de panificație și fructe. Procedurile sunt mult simplificate, produsele ar putea fi aprovizionate rapid și ar ajunge pe masa elevilor proaspete în permanență. Am depins de publicarea Hotărârii de Guvern privind metodologia și aprobarea Ordonanței de Urgență privind rectificarea bugetară, iar lansarea licitației pentru cele 91 de UAT-uri va fi în perioada următoare”, a precizat Călin Cal, vicepreședinte al CJ Bihor.
Elevii din școlile de pe raza primăriilor care au refuzat să organizeze licitațiile pentru acest program, vor primi produsele, cel mai repede, în luna decembrie. Potrivit CJ Bihor, pentru primăriile care și-au asumat responsabilitatea derulării “Programului pentru școli al României”, licitația se poate finaliza mult mai rapid, întrucât procedura simplificată, pentru achiziții de până la 1 mililion lei, fără TVA, și achiziția directă, până la 135.000 lei, fără TVA, presupun termene mai scurte și proceduri simplificate.
„Totodată, aceste UAT-uri pot susține dezvoltarea firmelor din zonă prin contractarea unor produse locale care vor ajunge proaspete și la timp elevilor și preșcolarilor beneficiari”, a transmis CJ Bihor.
[eadvert]
Citiți principiile noastre de moderare aici!