„Termenul avansat de șeful CNADNR pentru lotizarea, ofertarea, recontractarea și finalizarea lucrărilor pe DN 76 – și anume toamna acestui an! – mi se pare complet nerealist, desprins parcă dintr-un scenariu de ficțiune”, declară Gavrilă Ghilea. Pentru senatorul PNL, rezilierea contractului cu executantul SCT Timişoara pentru DN76 nu este o noutate, deşi a fost anunţată săptămâna trecută la Oradea de către directorul general CNADNR, Narcis Neaga. „Am fost informat în scris, la data de 30.03.2015, chiar de către directorul general al CNADNR, despre faptul că decizia rezilierii contractului de antreprenor trebuia luată încă de la jumătatea lunii trecute. Conform documentului atașat, având în vedere că, la 1 martie 2015, a expirat durata de execuţie a lucrărilor pe acest tronson, decizia de reziliere trebuia precedată de calculul şi aplicarea penalităţilor de întârziere de 0,1% pe zi din valoarea de contract acceptată, al căror cuantum maxim putea atinge 15% din valoarea de contract. Nu e greu de calculat cuantumul acestor penalităţi, dacă avem în vedere valoarea estimată a proiectului, care se ridică la 161.037.987 lei fără TVA”, afirmă Ghilea, nedumerit, însă, dacă CNADNR încearcă să şi încaseze banii din penalizările cuvenite. „Din relatările mass media prezentă la conferinţa de presă a d-lui Narcis Neaga nu am reţinut că domnia sa ar mai avea această intenţie, ceea ce ridică un mare semn de întrebare cu privire la toleranţa de care a dat dovadă conducerea CNADNR faţă de acest antreprenor”, susţine Ghilea, care denunţă „umilinţele la care sunt supuşi de ani de zile companiile şi locuitorii Ţării Beiuşului, nevoiţi să-şi distrugă autovehiculele pe această veritabilă Şosea a Iadului”.
Podul şi autostrada
Parlamentarul de Opoziţie aduce aminte publicului larg faptul că se împlinesc trei ani de când trenează extinderea la patru benzi a Podului Densuşianu I de pe Centură, răstimp în care circulaţia a fost permanent gâtuită. De asemenea, senatorul reclamă faptul că actuala guvernare a reziliat contractul cu Bechtel, pentru autostradă, în urmă cu doi ani, răstimp în care pe tronsonul bihorean nu s-a mai întâmplat nimic. Reamintim că recent s-au reluat lucrările la Podul Densuşianu I, respectiv s-a semnat noul contract pentru autostrada Borş – Suplacu de Barcău, promisă spre finalizare pentru anul 2017. De altfel, PNL susţine că economia naţională se bazează exclusiv pe mediul privat, de când e Victor Ponta premier, deoarece, reclamă liberalii, guvernul condus de acesta a stopat toate investiţiile publice majore.
Citiți principiile noastre de moderare aici!