De marţi, câte o bandă din DN 76, pe porţiunea dintre Oradea şi Sînmartin este restricţionată traficului rutier. Cauza este intrarea pe amplasament a aşa numitului tren rutier care reface asfaltul printr-o tehnică nouă pentru Oradea, dar folosită în Vest. Componentele utilajului frezează asfaltul existent până la o adâncime de 25 centimetri, îl macină şi îl amestecă cu bitum şi aditivi după care îl toarnă înapoi pe drum, în urma sa.
„Lucrează de ieri (marţi n.r.) şi va lucra atâta timp cât o va permite temperaturile exterioare. E important ca acestea să nu coboare sub zero grade pe durata zilei. Am fost afară să-l văd la treabă, că-l aştept de mult timp deja”, ne-a declarat prefectul Claudiu Pop.
Oficialul spune că, experimental, utilajul va fi utilizat pe porţiunea Oradea – Sînmartin, pe care ar trebui s-o termine anul acesta, până la instalarea iernii. Dacă soluţia se dovedeşte fezabilă, utilajul va continua, primăvara viitoare, pe DN 76, spre Beiuş.
Spectaculos pentru privitorul băştinaş, utilajul poate fi incompatibil cu drumurie româneşti, spun tehnicieni mai mult sau mai puţin avizaţi. Asta din simplul motiv că, spre deosebire de drumurile din Germania, unde este utilizat frecvent, cele româneşti sunt lipsite de fundaţie.
Ori tocmai lipsa unei baze solide a cauzat problemele şi cu ocazia primei tentative de asfaltare, când stratul de asfalt s-a rupt, pur şi simplu, alunecând împreună cu terenul de sub el.
Citiți principiile noastre de moderare aici!