Protestul din 22 decembrie a cadrelor didactice de la Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna”, împotriva fuzionării cu CT „Traian Vuia” precum şi consultările cu responsabilii IŞJ Bihor au determinat municipalitatea să-şi amâne acest proiect. Biroul de Presă al instituţiei a anunţat că, marti, reprezentanţii Primăriei Municipiului Oradea au purtat discuţii privind proiectul de reorganizare a reţelei şcolare pentru anul 2015-2016 cu reprezentanţii unităţilor şcolare – Colegiul Tehnic „Traian Vuia” şi Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna” – şi cei ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor.
„A fost dezbătută propunerea Primăriei Municipiului Oradea de fuziune a celor două unităţi şcolare pentru a eficientiza finanţarea unităţilor de învăţământ (unităţile cu efective mari de elevi sunt beneficiarele unor costuri standard pe elev superioare) şi al integrării într-o singură unitate şcolară a învăţământului profesional de tip industrial din Municipiul Oradea”, se arată în comunicatul municipalităţii. Tot potrivit acestuia, reprezentanţii IŞJ Bihor au susţinut amânarea deciziei de fuziune pentru o dată ulterioară, propunând ca măsură alternativă eficientizarea activităţii şcolilor prin dimensionarea optimă a numărului de clase pentru a creşte efectivele medii de elevi/clasă.
În consecinţă, Primăria Municipiului Oradea a revenit asupra proiectului de reorganizare a reţelei şcolare pentru anul următor şi a solicitat avizul conform al IŞJ Bihor pentru o reţea şcolară care include doar divizarea colegiilor tehnice „Traian Vuia” şi „Mihai Viteazul”.
Mută clasele maghiare
Divizarea a fost aprobată anterior prin Hotărârea Consiliului Local nr. 563/21.07.2014 şi prevede preluarea claselor de nivel liceal tehnologic şi profesional cu limba de predare maghiară de la Colegiile Tehnice „Traian Vuia” şi „Mihai Viteazul” la Liceul Teologic Reformat „Lorántffy Zsuzsanna” Oradea şi Liceul Romano-Catolic „Szent László” Oradea.
Faptul că cele două colegii tehnice pierd, astfel, elevi în favoarea celor două licee cu profil de predare în limba maghiară nu pare să mai preocupe edilii în virtutea propriei lor observaţii că „unităţile cu efective mari de elevi sunt beneficiarele unor costuri standard pe elev superioare”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!