20 de trotinete electrice și patru porturi de parcare-încărcare – acesta este pachetul de bază pus în teste de OTL SA, în Oradea, în vederea implementării ofertei Trot-Or, care conține și câte 10 porturi pentru fiecare dintre cele patru docuri. Primul stand de andocare – încărcare din sistemul „TrotOR” s-a amplasat în Parcul Salca.
[eadvert]
După modelul sistemelor din alte orașe, utilizatorii interesați să închirieze trotineta trebuie să descarce pe telefonul mobil aplicaţia „TrotOR” din Magazin Play sau App Store.
Clientul își downloadeaza aplicația după care primește un cod de instalare, prin sms. Din momentul acela, poate încărca o sumă de bani cu care va achita călătoria, la final.
Tarifele pentru închiriere sunt de 2 lei pentru pornire şi 12 lei pe oră. Posesorii cardurilor de călătorie OTL beneficiază de un discount de 20% din tarife, adică vor plăti 1,6 lei pentru pornire şi 9,6 lei pe oră.
Directorul economic al OTL SA, Romeo Nica, spune că intenția OTL în această fază este de a familiariza potențialii clienți cu oferta. Ca atare, se așteaptă ca trotineta să fie folosită mai mult pentru divertisment decât ca mijloc de transport urban.
„Acordarea reducerii cu cadrul OTL ne va face puțină reclamă și arată că genul de transport alternativ nu e în competiție cu transportul în comun, ci sunt mai mult complementare. Nu suntem în antiteză cu mijloacele de transport în comun”, declară el.
Următoarele locații ar urma să fie în zonele Piața Unirii, în Rogerius undeva în zona Sovata respectiv Parcul Brătianu, în zona bazinului olimpic. Toate acestea sunt situate în proximitatea pistelor de biciclete.
Nica spune că acesta ar fi doar un prim pas, dacă sistemul are succes, oferta va fi extinsă. „Vrem să vedem și cum sunt folosite trotinetele și ce trasee aleg clienții. Asta ar folosi pentru realizarea unei hărți virtuale. Regulamentul făcut de noi pentru Trot-Or spune clar că nu e permis cu trotinerele pe drumuri publice. La rândul său, Codul Rutier zice ca nu e voie cu ele pe trotuar”, precizează Nica, argumentând de ce porturile au fost plasate lângă pistele de biciclete.
Viteza maximă a trotinetelor este de 30 km oră, dar cele ale OTL sunt limitate la 20 km. Regulamentul impune și o limită de vârstă de minimum 18 ani, dar este acceptată și varianta în care un adult însoțește un copil.
Trot-Or a costat 30.000 euro și a fost atribuit, prin licitație, firmei Urban Mobility Concept din Craiova, care a pus la dispoziția OTL trotineta, standurile, aplicația și serverul.
Trimite articolul
XFrumosa intiativa, dar de ce nu le-ati pus in Santandrei sa le fie mai la indemana celor care vor sa ajunga undeva.
-
Si pe unde sa mergi cu ele?piste sunt doar 5-6km si acelea doar vopsite pe asfalt, sa circuli pe.trotuare e interzis de lege,iar sa iesi in trafic ar insemna sinucidere,deci in concluzie inca un proiect marca PNL unde s-au platit banii pe trotinete doar ca e aprope imposibil in viitor apropiat ca cineva sa le si poata folosi.imi e si greata cand vad pretul:12 /ora?!mai e cineva lucid pe la PNL?cine isi permite sa dea 12 lei/ora ,sa-si si riste integritatea fizica?iar 30.000 de euro aruncati in buzunarele unor escroci!PS.in marile orase ale europei aceste trotinete sunt oferite gratis de catre municipalitate!
-
Nu te supara, ai in mare parte dreptate, dar in ce oras sunt gratis trotinetele, sunt curios?
-
Nu vreau gratis! Si unde ai văzut tu gratis ma rog? La Cluj te costa 36 de lei pe ora, pentru asemenea trotineta?!
-
Dute bah drecu de sarac, bine ca pe tigari nu ai o problema sa dai 22 de lei .ps plimba-te prin parc probabil de aia au fost montate acolo
-
Radup, ai si piste de biciclete calumea, nu doar vopsite pe asfalt, dar de unde sa stii tu care mergi si in lift cu masina personala?! la cat mai multe trotinete. ca o fi scump, ca o fi ieftin, inca nu stiu, dar merita incercate. lumea ar trebui sa respecte pistele de biciclete, sa nu se plimbe pe ele.
-
Radup asta are impresia ca toti suntem niste fomisti ca el. Bai tata, in primu rand uita-te cum scrii… noi suntem de vina ca te-a batut scoala in halu asta? De asta esti asa frustrat? Ma gandesc si eu ca vrei totul pe gratis daca lucrezi la kaufland. Astia vor ceru si pamantul, dar cand a fost vorba de scoala s-au eschivat. Nu iti e tie statu dator cu nimic, sa iti dea totul pe tava, in special cand scrii in halu ala.
-
Nu sunt oferite gratis. Iar daca nu iti permiti 12 lei pe ora, iarta-ma dar ai cam gafat in viata asta. Daca tu ai devenit adult si 12 lei e mult…ceva nu e ok, intelectual nu esti acolo. Esti defect.
-
Deci se reduc iar nr de tramvaie si autobuse, si le inlocuim cu trotinete?????
Au RCA puiuţele?
Din pacate un proiect sortit esecului din mai multe motive:
– infrastructura pauza
– lumea e in general comoda
– sunt destui dezaxati care le vor strica/vandaliza, intr-un an nu mai e nici una functionala
Inca suntem departe de Olanda, Belgia, etc atat din punct de vedere al infrastructurii cat si al civilizatiei/educatiei (ma refer la marea masa a populatiei)
De la faţa primãriei sã fie o pistã prin Principalã direct la garã.
Momentan nu exista nici o lege care sa reglementeze circulatia trotinerelor.
-
Gresit! Zilele trecute a fost un accident in Buzau unde un trotinetist a lovit mortal un batran care incerca sa traverseze pista de biciclete intr-un parc. (DIGI 24 stiri de seara) Intrebat de redactie un ofiter de circulatie de rang inalt a specificat ca legislatie exista, si anume este valabila cea care reglementeaza circulatia vehiculelor pe doua roti, actionate cu motor sau cu forta umana… Adica exact legile care sant valabile si pentru biciclisti, motociclisti…
-
Daca are bani de avocat scapa. Trotineta …vehicul..tare de tot.Atunci si sacosa babelor pe doua roti intra la vehicule.
-
Nu te supara domnule postac, dar prin ce formula matematica ai ajuns tu de la stirea asta la reducerea de tramvaie si autobuse?
Pana cand nu ai statii in fiecare dintre cele mai mari cartiere nu cred ca o sa functioneze, pt ca nu vei putea sa le parchezi doar dupa ce te intorci.