Finanţele bihorene sunt în fierbere. Toată lumea este speriată de viitoarea reorganizare care va aduce după sine şi disponibilizări. Deocamdată nimeni nu ştie nimic. Că va fi o cifră, că va fi un procent din numărul angajaţilor. Cert este că se vehiculează o cifră între 40 şi 60 de persoane. „Nu se ştie cu exactitate o cifră sau un procent. Joi vom avea o întâlnire a sindicatelor cu reprezentanţii ministerului, unde se va discuta şi despre regionalizare”, ne-a declarat Doru Micle, liderul sindicatului din Finanţele bihorene.
În urma acestei şedinţe, fiecare judeţ îşi va face organigrama. Liderul de sindicat spune că există zone unde este lipsă de personal. „Noi mai avem posturi vacante. Există deficit de personal. Plus că o parte dintre angajaţi vor trece la Direcţia Antifraudă. Acolo trebuie oameni pregătiţi, nu pot fi luaţi oameni de pe stradă”, a precizat liderul sindical.
În urma negocierilor, în 24 iulie se va da o Hotărâre de Guvern cu organigrama viitoarei structuri.
Pe de altă parte, dacă vor fi disponibilizări, primii vizaţi vor fi cei care mai au puţin până la pensie. Cert este că nu vor fi salarii compensatorii. Acest lucru nu este prevăzut în statutul funcţionarilor publici. Finanţele bihorene au în prezent 638 de angajaţi.
Reorganizare
Potrivit Notei de fundamentare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii structurilor de administrare fiscală, reorganizarea este cerută de distribuţia ineficientă a personalului între diferitele activităţi ale administraţiei fiscale, precum
şi între diferite unităţi de la nivel teritorial, nerespectându-se, de la un judeţ la altul, aceeaşi proporţie între numărul de personal alocat şi numărul de contribuabili administraţi sau veniturile realizate.
Trebuie subliniat faptul că eficienţa aparatului fiscal este grevată şi de numărul şi ponderea mare pe care o ocupă activităţile nefiscale sau cele care nu sunt subordonate scopului colectării veniturilor bugetare. În plus, numărul de personal alocat diferitelor structuri de nivel teritorial nu este proporţional cu anumiţi indicatori precum numărul de contribuabili administraţi sau veniturile realizate. Din această cauză, Municipiul Bucureşti şi o serie de judeţe cu un potenţial economic ridicat şi un mare număr de contribuabili au structuri de administrare fiscală relativ reduse, în timp ce judeţe mai mici şi cu mai puţini contribuabili au un număr de personal relativ mai însemnat.
Numărul angajaţilor în funcţiile suport de la nivelul întregului aparat al DGFP-urilor este de 4.372. La nivelul ANV, funcţiile suport sunt asigurate de un număr de 772 angajaţi, iar la nivelul GF, de un număr de 150 de angajaţi. Numărul de personal este insuficient pentru a susţine anumite domenii de activitate (inspecţie, juridic, IT, etc.).
În anumite cazuri locale există lipsă de personal pe sectoare specifice, exemplu: în domeniul tehnologia informaţiei, faţă de numărul de aplicaţii gestionat (peste 200) şi importanţa strategică a sistemului, numărul de personal este mult subdimensionat, generând vulnerabilităţi pe termen lung.
Citiți principiile noastre de moderare aici!