Dacă vrei să construieşti o mică afacere locală, într-un domeniu dominat de mari branduri internaţionale, de coloşii care domină piaţa, probabil că unica soluţie este nişa potrivită. Aceasta e socoteala pe care şi-au făcut şi soţii Elena şi Attila din Aleşd, dar şi soţii Răzvan şi Mathilde din Braşov când au pus bazele brandurilor Helene, respectiv Mathilde.
Se întâmpla în 1999 la Aleşd şi în 2002 la Braşov. Parcursul a fost oarecum acelaşi pentru ambele afaceri de familie. S-au bucurat de succes în plan naţional, iar planurile vizau pătrunderea pe piaţa internaţională. Aproape că nu exista oraş mare din ţară unde brandul construit la Aleşd să nu fie prezent.
Fabrica din Aleşd se axase pe piese vestimentare, lenjerii şi accesorii destinate în general persoanelor tinere, persoanelor nonconformiste sau celor care doreau să îşi exteriorizeze caracterul, personalitatea. Mereu soţii Elena şi Attila au dorit să aibă la dispoziţie maşini şi calculatoare cu care să poată realiza produse în trend, dar şi care să le permită să-şi etaleze originalitatea.
Mulţi dintre noi ne amintim că am purtat bluzele accesorizate cu flori, cu cordoane, unele serigrafiate manual sau cu site, paietate sau brodate cu modele, dar şi corsete, rochii, fuste, pantaloni, vestuţe pictate manual ceea ce dădea o nota de unicitate.
Piesele metalice din compozitia curelelor, sau a gentilor precum şi broşele care accesorizau hainele erau turnate în fabrica din Aleşd. Erau, cu precădere timpurile în care marile lanţuri de magazine internaţionale nu găseau atât de interesantă piaţa românească.
Mathilde de Aleşd
La finele anului 2017, proprietarii brandului Helene anunţau că vând tot ce au în depozite, atât materiale, cât şi produse finite. La nici o lună distanţă, de la Braşov, Răzvan Gheșea anunţa pentru startupcafe.ro că preia afacerea Helene.
„Am deschis la Aleşd o nouă unitate de producţie, în acest an, pentru că am găsit acolo această oportunitate, după ce un brand local cu vechime în piaţă, tot o afacere de familie, a fost închis. Noi am preluat tot, inclusiv angajaţii, de care avem mare nevoie”, a declarat Răzvan Gheşea.
Dacă de la Mathilde s-a îmbrăcat celebra Pink, pentru Helene a fost imagine Andreea Bălan.
Andreea Bălan a devenit imaginea firmei de haine Helene pentru colecţia de primăvara-vară 2006. Colaborarea cu aceasta a început în vara anului 2005 când în videoclipul „Invidia”, artista a purtat un hanorac cu inscripţia „Helene”.
Vestea a ajuns la Aleşd, acolo unde Elena şi Atilla au invitat-o pe artistă să susţină un concert. Spectacolul a fost mai mult un pretext. Cei doi soţi i-au făcut Andreei Bălan, un artist extrem de bine cotat şi atunci, o surpriză. Au invitat-o să le viziteze fabrica, acolo unde pregătiseră pentru ea un pachet-cadou cu 50 de produse Helene, încântaţi că artista a preferat să se îmbrace cu produsele lor în acel videoclip.
A urmat apoi videoclipul „O străină”, în care artista şi dansatoarele ei au purtat acest brand, la fel ca şi în apariţiile televizate. În cele din urmă, Andreea Bălan a devenit imaginea brandului pentru colecţia de primăvara-vară. Andreea apărea în postere imense în cele 20 de magazine pe care Helene le avea în ţară în acel moment şi în cataloage.
Povestea brandului Mathilde a început undeva, la poalele Braşovului, prin anii 2000. Tinerii Răzvan şi Mathilde îşi construiau un viitor împreună. Răzvan avea propria afacere, iar Matilde făcea rochii care se bucurau de mare succes printre prietenele ei. Mai pragmatic, Răzvan a decis că poate „exploata” talentul soţiei sale şi a început să vândă produsele
„La începutul carierei, am colaborat cu câteva fabrici de confecţii vestimentare care produceau în sistem lohn pentru branduri internaţionale precum Benetton, Miss Sixty. Această perioadă de la începutul anilor 2000 a reprezentat debutul în domeniul producţiei de haine, după care am luat hotărârea de a continua pe cont propriu”, a povestit Matilda Gheşea pentru „Weekend Adevărul“.
Un spaţiu obţinut în castelul Bran a însemnat un moment important în business-ul celor doi soţi din Braşov, deoarece acest spaţiu le-a permis celor doi soţi să interfereze cu clienţi străini. Tot atunci, creatorii brandului Mathilde au cunoscut-o pe celebra cântăreaţă Pink, care şi-a făcut renume pentru apariţiile ei excentrice şi care şi-a achiziţionat câteva creaţii ale braşovencei. Stilul Mathilde este unul apropiat de influenţele boho-chic şi perioada hippie, începând de la tipar, croială până la materiale şi culori.
Soţii Gheşea visează să deschidă primele reprezentanţe în afara ţării, în marile capitale ale modei. Ei au mărturisit că studiază oportunitatea deschiderii unui prim punct de vânzare în Franţa.
Materialele cu care lucrează brandul braşovenilor sunt aduse în totalitate din import, din Italia sau Grecia. Mathilde se poziţionează ca producător de haine pentru femei de peste 24 de ani, cu venituri peste medie. Investiţia într-un singur magazin este de circa 70.000 de euro. Sub brandul Mathilde funcţionează o reţea de 10 magazine.
Citiți principiile noastre de moderare aici!