Pe de o parte, oamenii reclamă faptul că sunt nevoiţi să aştepte în staţia de autobuz expuşi la capriciile vremii şi cer OTL SA să monteze de urgenţă un nou refugiu metalic cu sticlă. De cealaltă parte, societatea justifică lentoarea cu care se tratează reclamaţia prin hăţişul birocratic ce trebuie parcurs.
Aşa numita copertină din staţia autobuzului 17 de pe B-dul Dacia a dispărut în urmă cu câteva luni. Cam de pe atunci datează şi revolta orădeanului Constantin Lelescu, proprietar al unui apartament în blocurile din zonă şi client al societăţii de transport în comun. Acesta a pornit pe cont propriu demersurile pentru a dota staţia cu un nou adăpost.
Interesul cui?
În urma unei plângeri întegistrate la primărie cum că refugiul era utilizat de oameni fără adăpost pe durata nopţii, OTL SA şi-a luat construcţia şi a montat-o în altă parte. „Vânzătoarea unui magazin de mobilă de lângă această staţie a făcut reclamaţia, cred că o încurca în activitatea comercială”, spune Lelescu, revoltat că riveranii nu au fost consultaţi şi că „interesul unei singure firme este pus înaintea nevoilor mai multor oameni”.
Cererea orădeanului este susţinută şi de trei asociaţii de proprietari din zonă, care au depus la OTL SA adrese prin care cer reamplasarea copertinei. „Membrii asociaţiei sunt nemulţumiţi faţă de decizia dvs. de a desfiinţa adăpostul cu copertină din staţia autobuzului de pe linia 17, pe b-dul Dacia nr. 4-6”, se arată în una dintre acestea.
Adresele asociaţiilor Iris, Dacia Muzeu şi Dacia 135 au fost depuse în 18 şi 3 septembrie respectiv în 30 august deci sunt încă în termenul legal de 30 de zile pentru un răspuns.
Birocraţie deasă
Deşi problema a fost reclamată OTL de câteva luni, rezolvarea situaţiei întârzie să apară. Cauza este birocraţia necesară, zice directorul Csuzi Istvan.
„Staţia a fost demontată în urmă cu trei luni, în urma unei reclamaţii că ar fi folosită de oamenii fără adăpost. După verificări şi după ce am consultat statisticile, s-a dovedit că staţia nu este utilizată de foarte mulţi călători aşa că am decis să o mutăm acolo unde traficul este mai mare. Copertina de pe Dacia a fost montată în zona Decebal, la alveola liniei 19”, rememorează directorul Csuzi. Faţă de noile solicitări, acesta spune că s-a dispus achiziţia unei copertine mai scurte, de 3 metri, faţă de 6 metri cât are modelul standard din oraş. „Procedura de achiziţie durează. Am primit două oferte, pe care a trebuit să le trecem prin comisia de urbanism, pentru că e vorba de un mobilier stradal nou. Urbanismul a aprobat modelul slovac, am semnat cu o firmă şi acum suntem în termenul legal de zece zile de contestare. După aceasta se semnează contractul şi în două, trei săptămâni ar trebui să fie livrate şi montate toate cele 6 copertine noi”, zice directorul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!