Municipalitatea pregăteşte documentaţia pentru scoaterea la licitaţie publică a dirigenţiei de şantier, necesară pentru realizarea lucrărilor de reabilitare, modernizare şi consolidare a unor străzi sau poduri din municipiu.
„Ne dorim ca lucrările care se vor efectua pe străzile din oraş să fie de calitate, tocmai de aceea ne dorim selectarea unor diriginţi de şantier care să garanteze acest deziderat. Pe 30 martie se va preda la Biroul Achiziţii Publice din cadrul Primăriei Oradea documentaţia pentru organizarea licitaţiei pentru primele două loturi, pentru care se impune activitatea de diriginţie de şantier”, a precizat ieri primarul Ilie Bolojan.
În speţă este vorba de modernizarea străzii Principatelor Unite şi de realizarea unui acces de pe Şoseaua de Centură spre Piaţa 22 Decembrie, inclusiv un pod peste pârâul Peţa şi acces spre strada Universităţii.
„Vrem să realizăm o mai bună legătură între zona centrală şi cartierul Ioşia, evitând aglomerata intersecţie a străzii Vladimirescu cu Decebal. În paralel, vom realiza o străpungere până în zona centrală care să le permită locuitorilor cartierelor Grigorescu şi Nufărul 2 să nu mai ocolească pe strada Dimitrie Cantemir”, a mai explicat Bolojan.
În ce priveşte strada Principatelor Unite, va fi modernizat un tronson de 516 metri dintre intersecţiile cu străzile Plevnei şi Constructorilor. Valoarea investiţiei, de 1,74 milioane de lei, include despăgubirea pentru exproprierea a 736 mp de teren privat. După clarificarea problemelor legate de proprietatea terenurilor, se estimează că procedurile de achiziţie şi proiectare vor dura două luni de zile, la fel ca execuţia propriu-zisă.
Scopul modernizării este de a degreva traficul rutier central, prin realizarea unei legături directe între Piaţa Unirii şi Splaiul Crişanei, fără actualul viraj pe bulevardul Decebal, de pe strada Călăraşilor.
„Străpungerea”
Pentru legarea cartierului Grigorescu de centru va fi nevoie de prelungirea străzilor Vaporului (cu 144 metri) şi Toamnei (cu 1.147 metri) şi realizarea unei „bretele de legătură” (de 918 metri) între prelungirea străzii Atelierelor şi giraţia din zona intersecţiei şoselei de centură cu strada Nojoridului. Vor fi amenajate şi 102 locuri de parcare, extinzându-se reţelele de apă-canal cu circa 2 km. Podul rutier peste Peţa, lat de 11,6 metri şi lung de 20 de metri, va fi realizat din structură metalică pe fundaţie din beton, permiţând trafic de maxim 3,5 tone.
Valoarea estimativă este de 1,7 milioane de euro, din care iluminatul public va costa circa 625.000 lei.
Procedurile de achiziţie şi proiectare ar trebui să dureze câte o lună iar execuţia şase luni.
Alte soluţii
Municipalitatea mai vizează şi alte soluţii de fluidizare a traficului. La cele două capete ale podului rutier care urmează să fie amenajat în această vară între Sovata şi Oneştilor, se vor realiza două sensuri giratorii. Studiul de fezabilitate va fi supus aprobării Consiliului Local în aprilie. Giraţia B-dul Dacia – Carpaţi va fi executată în perioada următoare după modelul giraţiei Calea Aradului-Henrik Ibsen. Iar amenajarea Calea Clujului, între străzile Seleuşului şi Căii Ferate, lucrările vor începe în iunie.
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!