În cadrul întâlnirii, părinții au descoperit strategii pentru stabilirea unor limite sănătoase privind utilizarea tehnologiei, riscurile și beneficiile acesteia, dar și modalități eficiente de conectare cu copiii dincolo de lumea digitală.
Sesiunea a fost susținută de Adela Bradea, psiholog clinician și educator parental, care a oferit participanților o perspectivă aprofundată asupra influenței tehnologiei asupra dezvoltării copiilor.
„Tehnologia este parte din viața noastră, dar pentru copii poate fi atât un instrument de învățare, cât și un factor de risc. Nu ecranele sunt problema, ci modul în care sunt utilizate. Atunci când un copil caută în telefon alinare, evadare sau validare, este un semnal că are nevoie de mai multă conectare reală. Relația dintre părinte și copil nu poate fi înlocuită de un ecran, dar poate fi modelată astfel încât să includă tehnologia într-un mod echilibrat”, a afirmat Adela Bradea.
Reprezentanții Direcției de Asistență Socială Oradea au subliniat importanța sprijinului oferit părinților prin astfel de programe, menite să răspundă provocărilor actuale din educația copiilor.
„Astăzi, poate pentru prima data în istorie, un copil poate să afle mai multe informații despre un anumit subiect, decât părintele sau profesorul său. Dar, la fel ca tot ceea ce a construit omul, tehnologia are de asemenea «calitatea» de a aliena, de a crea dependenţă. Ecranele fac parte din cotidian, şi atât pentru părinţi, cât şi pentru copii, mirajul ecranelor devine o preocupare constantă”, a declarat George Ghideu, șeful serviciului pentru Protecția Copilului din cadrul Direcției de Asistență Socială Oradea.
Potrivit Direcției de Asistență Socială Oradea, programul „Agenda Familiei” va continua să ofere sesiuni de suport educațional și psihologic, adresate tuturor părinților interesați să își îmbunătățească relația cu copiii și să găsească soluții pentru provocările actuale ale parentingului.
Pentru informații despre evenimentele viitoare, părinții pot contacta Direcția de Asistență Socială Oradea la 0770 986 562.
Citiți principiile noastre de moderare aici!