Eduard Andrei Vas, elev în clasa a VI-a la Școala Gimnazială nr. 11 din Oradea, a obținut rezultate frumoase la etapa națională a Olimpiadei de Fizică. El a reușit să se claseze pe locul 46 la faza națională, primind diploma de onoare. La etapa județeană, el a câștigat premiul III.
[eadvert]
Eduard explică faptul că, deși materia pe care el o îndrăgește poate părea o disciplină dificilă pentru mulți, înțelegerea fenomenelor fizice o face mult mai accesibilă.
„Dacă înțelegi fenomenele fizice, este destul de ușoară (Fizica – n.red.). Dacă însă nu le înțelegi, este grea. Dacă preferi Limba și Literatura Română, înseamnă că nu prea o să înțelegi această materie. Contează felul tău de a înțelege fenomenele, dar și profesorul”, a declarat tânărul olimpic.
Piloni importanți
Sprijinul profesorilor a jucat un rol esențial în succesul său. Eduard menționează cu recunoștință contribuția profesorului Gabriel Bondor, de la Școala Gimnazială nr. 11 Oradea, respectiv a profesorului Sergiu Berian, de la Centrul de Excelență al Județului Bihor. De asemenea, diriginta sa, Violeta Paruș, a fost un pilon important de sprijin.
„M-au ajutat și m-au sprijinit mult. M-am pregătit mult și am obținut aceste rezultate”, a spus Eduard.
Pregătirea sa a fost intensă și riguroasă. Până la etapa județeană, Eduard a studiat săptămânal la Centrul de Excelență. După ce a obținut premiul III la etapa județeană, a început să se pregătească zilnic, variind de la două la patru sau chiar cinci ore pe zi în perioada premergătoare fazei naționale. Cu toate acestea, a reușit să își păstreze și puțin timp pentru joacă, însă doar seara, după ora 20:00.
Pentru Eduard, rezultatul de la olimpiada națională nu este doar o realizare personală, ci și o sursă de mândrie și recunoaștere din partea celor din jur.
„Pentru mine rezultatul obținut la Olimpiada Națională de Fizică este foarte important. Îmi dă o mândrie. În plus, și alți oameni văd că mă pricep la Fizică”, a explicat el.
Profesorul Gabriel Nicolae Bondor, cel care l-a îndrumat pe Eduard, a subliniat importanța înțelegerii fenomenelor fizice pentru a face fizica o materie atractivă și plăcută.
„Plec de la principiul că elevii trebuie să înțeleagă ceea ce li se predă și atunci totul devine plăcut, totul se schimbă. Pentru că în momentul în care ai înțeles anumite fenomene, ele trebuie completate cu noțiunile științifice care stau în spatele lor. Și aceste noțiuni dacă sunt înțelese și aplicate corect duc la performanță,” a explicat profesorul.
În ciuda dificultăților legate de baza materială insuficientă pentru practica fizicii în școli, Gabriel Bondor este optimist și încrezător în potențialul elevului său.
„Avem foarte puține laboratoare, iar aici este loc de îmbunătățiri, deoarece conceptele se abordează teoretic și ulterior, practic”, a adăugat el.
Eduard Andrei Vas este încă un elev care a demonstrat că pasiunea și efortul pot conduce la rezultate remarcabile, chiar și în domenii percepute ca fiind dificile. Performanțele sale sunt un exemplu de urmat pentru colegii săi, dar și un motiv de mândrie pentru unitatea de învățământ la care studiază.
Citiți principiile noastre de moderare aici!