Candidat PNL pentru funcția de primar în Oradea, viceprimarul Florin Birta își prezintă prioritățile în materie de mobilitate urbană și sănătate, în municipiu. Birta subliniază asupra nevoii de fluidizare a traficului, atât în Oradea, cât și în Zona Metropolitană, în timp ce Bolojan își asumă mari proiecte de infrastructură rutieră, în județ. Cei doi se angajează să facă noi spitale în Oradea și parcuri industriale, în județ.
Pietonalizarea cere fluidizare
„Calitatea vieții ține și de nevoia unui transport public de calitate și amenajarea de spații pietonale noi, așa cum sunt, spre exemplu, piațetele de cartier”, spune Birta, dând ca exemple Piața Unirii, str. Vasile Alecsandri, precum și proiectele de pietonalizare din Piața Regele Ferdinand și de pe străzile Aurel Lazăr, respectiv Libertății.
Pentru ca pietonalizarea să aibă succes, se cere o fluidizare a traficului, iar felul în care va fi configurată axa de circulație Nufărul – Cantemir – Magheru – Republicii, cu pasaje în Centrul Civic, la magazinul Crișul și la Gară va asigura o fluență a traficului mult superioară, asigură candidatul PNL la Primărie. Birta și-a exprimat încrederea în utilitatea noului Pasaj Magheru, proaspăt inaugurat.
„Pentru a dezvolta zone pietonale în Oradea, avem nevoie să asigurăm alternative de transport. Cu cât este mai fluid traficul într-o zonă, cu atât este mai mare probabilitatea ca acea zonă se se dezvolte. Cu siguranță vor continua investițiile în noi tramvaie și autobuze”, anunță Birta.
Două spitale noi în Oradea
Ca primar, acesta își dorește să construiască un spital nou, de circa 200 – 250 de paturi, „care să înglobeze anumite secții din oraș care nu arată foarte bine”, precum secțiile TBC și Neuropsihiatrie, dar și locația de lângă magazinul Crișul.
„Spitalul Județean a contractat deja studiul de pre-fezabilitate pentru construirea acestui spital. Primăria își va asuma contractarea studiului de fezabilitate și vom accesa fonduri europene în valoare de aproximativ 25 de milioane de euro. Un spital care va avea un dispensar TBC incorporat, un ambulator pentru infecțioase, radiologie proprie și o secție ATI, cu 10 paturi. Una dintre locațiile studiate este zona Maternității. Avem acolo un teren care va avea creat inclusiv acces la o stradă, când vom construi noul pod pietonal peste Criș, prin programul de mobilitate urbană. O altă locație studiată, pe care va trebui să o discutăm cu viitoarea conducere a Consiliului Județean: este vorba despre zona străzii Vlădeasa, unde CJ are mai multe terenuri în proprietate”, declară Florin Birta.
Primăria are în plan și un spital de pediatrie, din curtea Spitalului Municipal. Acesta va putea primi și pacienți din județele vecine, rezolvând problemele pediatrice din regiune. Este vorba despre o investiție de 15 milioane de euro + TVA, cu facilități pentru spitalizare de zi, la parter. Va trebui actualizat studiul de fezabilitate.
„În momentul în care în construcția celor două spitale se va investi peste 40 milioane, sistemul de sănătate din Oradea va putea oferi condiții mult mai bune de tratare a pacienților. Nu putem ști cât va dura pandemia de coronavirus și atunci, pentru a nu bloca anumite secții din anumite spitale, vom avea posibilitatea să relocăm secțiile care nu pot funcționa în anumite corpuri de spitale, ori din cauza coronavirus, ori din cauza condițiilor care nu se ridică la nivelul dorit pentru sistemul de sănătate”, transmite Florin Birta.
[eadvert]
Autostrăzi și centuri în județ
Candidat PNL pentru șefia Consiliului Județean, Ilie Bolojan asigură că va face tot ceea ce depinde de el pentru ca marile proiecte de infrastructură ale județului, inclusiv autostrada A3 și drumul expres Oradea – Arad, să se materializeze, în mandatul 2020 – 2024. Cu atât mai mult cu cât PNL este acum la guvernare. În același timp, Bolojan promite eficientizarea activității Consiliului Județean.
În ceea ce privește contractele pentru tronsoanele de pe A3 dintre Oradea și Cluj-Napoca, Bolojan spune că anul acestea toate trebuie contractate. De asemenea, Bolojan își asumă realizarea autostrăzii de legătură A3 – Oradea (19 km), la care Primăria Oradea a lucrat, dar și continuarea acesteia, spre sud, prin drumul expres Oradea – Arad, pentru care au trecut deja hotărâri prin Consiliul Local.
Tot Bolojan spune că circulația prin Salonta (prin DX Oradea – Arad), Beiuș și Aleșd trebuie rezolvată prin drumuri ocolitoare. La fel, se cer centuri și drumuri ocolitoare la Biharia, Nojorid, Sântandrei, Oșorhei și Sânmartin, pentru care s-au făcut deja demersuri, prin Zona Metropolitană și în parteneriat cu primăriile vizate. „Peste 110.000 de locuri de muncă sunt în Oradea și în Zona Metropolitană. În aceste localități este cel mai mare trafic”, arată Bolojan.
Termen pentru drumurile naționale: 1 Decembrie
Ilie Bolojan anunță data de 1 Decembrie 2020 ca termen asumat pentru finalizarea lucrărilor pe DN 76, între Oradea și Dealul Bitii, precum și pe DN 19 E, între Chiribiș și Biharia. De altfel, CNAIR a primit sarcina de a urgenta lucrările de refacere a DN 19 E, prefectul Dumitru Țiplea insistând pentru finalizarea rapidă a lucrărilor în întregime, până la intersecția cu DN 19 Oradea – Satu Mare, din Biharia.
Unde vede parcuri industriale
Liderul liberal își asumă ca în cei patru ani de mandat la Consiliul Județean să edifice parcuri industriale lângă Marghita, Beiuș, Ștei și Aleșd, zone prea depărtate de Oradea pentru ca naveta să fie o soluție reală. În schimb, Bolojan consideră că parcurile din Tileagd și Tămășeu sunt prea aproapiate de Oradea, pentru a avea succes. Despre parcul de la Săcueni, Bolojan evită să se pronunțe, însă observă o problemă cu forța de muncă, în zonă.
„Consiliul Județean își va asuma introducerea rețelelor de apă, canal, gaz și curent electric, în aceste parcuri industriale, astfel încât în 4 ani să existe cel puțin patru parcuri industriale pe lângă aceste orașe”, afirmă Bolojan.
Despre “avioane” și dezbateri
Întrebat dacă vor participa la dezbateri cu contracandidații, Ilie Bolojan a afirmat că este de părere că dezbaterile electorale au rolul lor. Dar, în situația în care alegerile locale au un singur tur de scrutin, iar cei doi candidați PNL sunt cotați favoriți clari, nu pot intra într-o cursă a promisiunilor fără acoperire, este de părere șeful liberal, absolvent de Matematică și Mecanică, la Timișoara.
„În situația noastră există o competiție politică cu vot din primul tur, cu candidați cu șanse mari să câștige alegerile și candidați fără șanse, care își permit să blufeze și să promită orice. Dacă noi spunem că vom face un parc, de 7 hectare, în Nufărul, care cumulat cu parcurile Salca va avea 15 hectare, alții vin și spun că vor face parcuri urbane de 30 hectare. Oare unde le vor face, în cer sau pe pământ? Noi venim cu proiecte realiste, în timp ce alții vin cu avioane. Cum facem dezbateri serioase, în timp ce unii vin cu cai verzi pe pereți? Nu văd utilitatea, în contextul actual”, consideră Bolojan.
Liderul PNL Bihor face apel la simpatizanți să vină la vot și să îi voteze nu doar pe Bolojan și pe Birta, ci și listele de consilieri locali și județeni ai PNL, deoarece au nevoie de majorități în consilii, pentru eficiența actului de administrație publică.
Comandat de PNL Bihor , Publicat de Inform Media Press SRL, Cod mandatar financiar 2120001
Advertorial! CH 10491
Articole pe aceeași temă:
Inaugurare cu ministrul fondurilor europene: Liber prin pasaj. Tramvaiele au reintrat pe Podul Dacia
Trimite articolul
XBravo baieti,vorbe nu fapte.
De oameni ca voi avem nevoie.
-
Banuiesc ca ai vrut sa spui fapte nu vorbe.
-
Dacă nu discuți la audienţã, poți să nu primești voturi.
-
În sfârșit, o afirmație conformă cu realitatea, a unui cetățean(votant), cu capu’ pe umeri și, creierul “nespălat”. La CJB, nu o să meargă nimeni în audiență. Domn’ col. Bolojan are putere. Păcat că nu le pasă de cetățeni, echipei aia de ” liberali”, ce-s cu creierul “spălat”. Ca și cetățenii orașului Oradea, de altfel. Nu-i fraier domn’ col. Bolojan…:))) Au uitat c-o fost șef de campanie electorală PNL, cu rezultate zero…Da’ nu toți uităm, domnule colonel Bolojan…
-
-
ba a spus-o bine.
-
-
aici e foarte adevarat: multe texte, s-au promis 5 masti pt fiecare elev la inceperea scolii, nu s-a dat niciuna
-
De vei vota galben-albastru,vei vota pentru dezastru!voteaza rosu acum,pentru un viitor mai bun!
-
Uite aici natangu spune un adevar pe care administratia bolojan nu a fost capabila sa-l implineasca in 3 mandate:„Calitatea vieții ține și de nevoia unui transport public de calitate “cel mai scump transport comum cu cele mai slabe grafice de circulatie,si cele mai slabe conditii de transport,adica tramvaie fara aer conditionat cumparate la suprapret din germania si autobuze in care vara e cuptor si iarna frigider!dar domnul birt si dombul bolojan probabil nu le cunosc ,ei probabil circuland doar cu masini de la SPP
Tun imobiliar făcut de PNL, PSD și PMP
Vezi aici :
https://m.adevarul.ro/news/politica/tun-imobiliar-pregatit-psd-pnl-48-hectare-romexpo-trec-camera-comert-1_5f4f73d75163ec42719782c4/index.html
Comasarea sectiilor de TBC si Neuropsihiatrie in acelasi corp comun de cladire denota pura oligofrenie. Fiecare dintre cele 2 sectii necesita un corp separat, din motive care speram sa fie evidente. Si initial planificasera sa-l edifice langa incinta maternitatii. Oamenii astia din fratie gandesc, sau parca sunt turci ?!
De cea mai mica “modificare” sufera tot orasul. Mai ales daca deranjul devine permanent. Liberalii in loc sa rezolve probleme, creaza altele noi, cu care nu se mai ocupa. Intre timp comunistii comunistii impart banii altora. Restul nu mai conteaza. Daca va fi coalitie mare, in urmatorii ani directia va fi in jos.
-
da ma!
vezi ca iti pica drobu de sare in cap
Legile de atac ale proprietății sunt legi liberale? Trecute cu majoritate liberalã în comitete și comisii municipale, județene, metropolitane?! De la ceilalți nu s-a întâmplat nimic în speţã. La liberali chiar s-a insistat la hotărâri de justiție, sã se amâne, sã nu se strice reputația, combinația, autocraţia, constatãri de presă in ultimul mandat!?! Pot fi citite recent?!
Problemă a fost și la greva SPONTANA de la OTL.,, Dacă nu vã convine, plecaţi! ” a fost rãspunsul de la domnul Bolojan,
Sã dărâmi case pentru parcãri.
Mulţi pietoni cu expeeienţã au plecat în Anglia, Spania etc
Lupta pentru scaune se dã pentru sufragerie.
stai sa vedem cum se impotmolesc ei in drumul de legatura dintre autostrada si centura orasului, acolo se pregateste un proces care va dura mult si bine, proces care prevede vanzarea frauduloasa a unui teren de peste 700 mii metri patrati, (composesoratul locuitorilor din episcopia) prietenii stiu de ce
Si cu Spitalul Vechi ce facem ? Oradea nu mai are un ambulatoriu functional-decent de la inchiderea celor trei policlinici : unu de pe Republicii, doi din Rogerius, actualul Spital Pelican, trei , actualul sediu CNAS.. Dar planuri …avem destule !?
Cine mai vrea box cu stăpânul inelelor? (giratoriile)
Domnule Bolojan, Valea lui Mihai nu apartine de Bihor? Este in drum spre Satu-Mare daca cumva nu stiti. Pentru acest oras ce proiecte aveti? Sau noi nu contam?
“Calitatea vieții ține și de nevoia unui transport public de calitate”
Asa ca ti-ai batut joc de transportul public, rarind cursele si scumpind biletele.
Acum o sa iti multumesc pentru timpul pe care la-m pierdut tot asteptand in statie, mizerabilule.
Tin minte ca am stat o data 45 de minute la cimitir asteptand sa vina 14, tot venea cate un autobuz si toate mergeau la garaj.
Te-am injurat atunci in gand de 1000 de ori, si n-am uitat.
Ati atras sute de milioane de euro fonduri europene. De ce nu se vad acesti bani in buzunarul oamenilor (salarii)? Tot bagati textul cu “salariile pe judet sunt mici in Oradea sunt mari”. Oradea este motorul judetului. Salariile sunt mici pentru ca motorul este defect. In parcurile industriale cu care te lauzi, majoritatea muncesc pe salarii de mizerie. Cu asta nu te lauzi? Mi-e si groaza sa ma gandesc ca o sa iti extinzi mizeria la tot judetul. Daca in oras oamenii se mai descurca cumva pe aia saraci de la tara tu o sa ii nenorocesti cu tampeniile tale.
-
,,Fonduri europene in buzunarul oamenilor( salarii).” Mă întreb ce nivel intelectual poti avea sa faci o asemenea afirmatie
-
Ma intreb cat de prost sa fii sa nu pricepi: investitiile trebuie sa se reflecte in cresterea nivelului de trai si a economiei, care in cele din urma duc la cresterea salariilor. Nu intereseaza pe nimeni betoanele, copacii taiati, scumpirile de tot felul, ci cat duc acasa. Pricepi sau trebuie sa-ti desenez? “ma intreb”! Dupa 12 ani de fonduri EU sa fim la coada clasamentului la salarii e o rusine, un esec..
-
Tare mi-ar placea sa vad ca dl.Birta/Bolojan se gandesc la o Universitate competitiva si de renume in Oradea,cum sunt cele din Cluj,Timisoara ,dispar foarte multe zone verzi din Oradea in detrimentul parcarilor,parcuri dar care au 2-3 copaci ,nu se vorbeste despre cum in Oradea nu sunt toalete ,sunt pline cartierele de huligani,tigani care te acosteaza in plina strada,nu mai zic in piete sau tramvaie,gigacaloria in Oradea e printre cea mai scumpa,salariile printre cele mai mici,inteleg ,ambitiile d-voastra sunt mult mai mari dar preponderent pe cimentat sosele ,construit parcuri industriale.Problemele de zi cu zi ale oradenilor sunt ignorate pentru a face loc unor modernizari care nu se mai termina.Sper ca dl.Birta sa dea o mai mare atentie acestor lucruri atat de mici in comparatie cu soselele viitorului.
Două referendum-uri eșuate și unul anulat arată funcționare science-fiction.
Cum arată calitatea vieţii într-un oraş în care sunt printre cele mai mici venituri din România ? Unde, în majoritatea domeniilor, de la cultură, sport şi artă, până la educaţie şi ştiinţă, nimic nu excelează ! Putem afla asta mergând pe la Gară, prin Centru, prin capăt la Nufăru: plin de ţigani boschetari şi cerşetori. Dar, bine că Oradea are clădiri vopsite !
-
Lasa ca la gara le face pietonal deasupra sa stea toti tiganii si jegosii, ca in mare asta atrage oradea, toti nesplatii si smecherii de pe la sate care isi fac veacul prin oras. Pt asta se atrag fonduri europe sa faca pasaj acolo, asta aduce bunastare si dezvoltare in oras. Boc a renovat spatii de la foste fabrici si le-a pus la dispozitia firmelor de It sa aiba sa-si desfasoarea activitatea, noi ce plm atragem cu scolile lui bolo, muncitori sclavi la firmele pe borsului pe salar de 1500lei, 95 % din forta de munca a orasului asta face, operatori la banda.
Interesant ca in Cluj Arad si Timis ,nu se fac centuri, legaturi, si nici parcuri industriale nu a facut nimeni, si au mers toate firmele mari le-au atras ei, interesant ca tot pe betoane se pune accentul si aici. Nimic despre Universitate si allte chestii care atrag.
Un pisat in lumea lui de betoane si o sluga
Bai taranilor , copiati modelul de dezvotare a Clujului si Timisoarei, deja e plin de sute de comentarii pe tema asta, asta aduce bunastare oamenilor, nu investesti in oameni esti terminat, nu BETOANELE aduc bunastare si dezvoltare tranule si sluga ta
-
Tin sa te contrazic nitel. Prima data trebuie sa vina betonul, si doar mai apoi omul. De ce crezi ca Burundi nu va avea vreodata o universitate de renume mondial cat timp are infrastructura la pamant ?! Daca nenea asta – Zeus de Bihor, cum se zice, gandeste etapizat, nu poti sa zici ca nu e logic.
-
dar nici clujul nici timisoara nu au betoanele de la noi si uite ca tot acolo trage si lumea si firmele? care e explicatia, si bucurestiul atrage cu toate ca la periferie e ca la tara si traficul e infernal si tot acolo trage tot?
-
Iti dau un exemplu si tu sa-mi spui ce dezvoltare atrage asta asupra orasului si ce bunastare creaza. UIte: la 100 m de podul decebal spre podul sovata urmeaza a fi facut un pod pietonal cu distrugerea insulei de pe cris, o zona verde si plina de viata , se vor demola cateva case de langa liceu pana in strada brancoveanu pt a face trotuar spre pod. Daca te uiti ziua pe podul decebal sovata de avia trec 4-5 oameni pe minut, Ce rost are un pod pietonal acolo, dinspre penny spre liceul mihai viteazul, chiar nu mai pot ocoli oamenii 100m, sau 200m. Asta sa-mi spui tu ce mare afacere e in binele orasului? si exemplele pot continua. Bine ca 80% din strazi sunt valuri, canale, si petice, asta nu e pt binele locuitorilor, sau bine inseamna bani pt firmele de constructii?
-
Noile drumuri judete care vor fi refacute vor fi ingustate cu vreo jum de metru pe fiecare parte ,ca sosele din oras, pt a fi mai ieftin? spune bolovane, tot politica asta va fi si la judet? ca deja pt centura osorhei va fi o banda jumate, nu mai trebuie doua?
No unde sunt postacii cheliosului, nu ies sa combata comentarii de aici, purul adevar, doare adevarul, afla ca nu snt postac psd-ist, dar de 3-4 ani incoace oradea merge in directie gresit, iar bolojan a ajuns ca hitler e in lumea lui, nu mai stie ce face, marile lucrari din oras de acum doar distrug orasul, bani aruncati pe geam.
-
Postacii cheliosului nu intra, pentru ca le e prea scarba de laturile voastre! Chiar nu aveti nicio limita de jegosenie!! Oricum, oamenii cinstiti si civilizati (adica majoritatea) vad si trag niste concluzii din faptul ca unii sunt cu facutul, iar altii cu aruncatul laturilor in capul chelios al primilor! E inutil sa va zic RUSINE, pentru ca sentimentul asta va este total strain. Bagati mare!
-
laturile astea sunt purul adevar, cifrele vorbesc, iar voi mai mergeti putin prin cluj, timisoara, bucuresti, iasi, brasov, sibiu, sa vedeti ce inseamna dezvoltare, salarii, aia e calitatea vietii, nu betoanele voastre
-
Tot niste laturi raman si tot niste jegosi ramaneti!! De aia nu intra multi oameni de calitate in politica si ne alegem tot cu voi, niste abjecti, pe cap. Sunteti ca niste hiene care va aparati cadavrul. Din pacate cadavrul in cazul de fata este politica si administratia (si la propriu si la figurat) si noi trebuie sa suportam consecintele. Cand apare cate unul mai rasarit intre voi, in loc sa-i recunoasteti meritele si sa-l promovati, sa il luati de exemplu, il atacati in haita in cele mai murdare moduri posibile. Meritele si realizarile lui Bolojan sunt INCONTESTABILE, insa voi gasiti moduri de a denigra mereu, vopsind laptele in negru. Asadar, bagati mare, jegosilor!
-
Bai lingaule, nu sunt psd-ist nici cu un partid, vezi ca te dai de gol ca esti un lingau de al primarului, ce post speri sa obtii, la ce institutie, eu sunt patron si trebuie sa tin oameni ca tine, paraziti care doar sa linga stiu , ca doar le pica ceva, voi furati banii statului, oradene, si mai iesi din oras si mai mergi prin iasi, cluj, timisoara sa vezi ca suntem cu 20 de ani in urma lor.
-
Vai de capul capitalismului romanesc, cu reprezentanti ca tine! Tu esti un bisnitar, cu figuri pe creier, dupa limbaj. Pun pariu ca ai si bemve, ca un cocalar adevarat. Stai tu linistit ca nu ai dat tu gaura la macaroana, ca sa fii singurul care plateste salarii altora. Intre tine si angajatii tai exista un contract de munca (daca exista), iar tu nu dai nimanui nimic gratuit, ba din contra, le exploatezi munca in beneficiul tau personal, asa ca nu te mai imbatosa ca esti mare “patron”. De-ai avea bun simt nici n-ai folosi termenul asta, pentru ca nu esti stapanul nimanui (exista sinonime mai decente in limba romana). Asa ca lasa incordarile astea, cu faptele tale de vitejie, in seama altora care chiar au cu se lauda. Daca ai fi asa mare angajator, ai realiza ca pana acum decalajul nostru fata de Timisoara sau Cluj a fost in avantajul tau, pentru ca banuiesc ca nu dai salarii la nivelul acelor orase doar pentru ca ai fi darnic. In plus e si vina ta cu inapoierea asta, pentru ca nu contribui la cresterea mediei veniturilor, dand salarii de mizerie, ca atatia alti “patroni” romani facuti la norma. Acel decalaj de care pomenesti a existat intodeauna si va exista, avantajele acelor orase putand fi greu de compensat. Faptul ca Bolojan a fost primar in acesti ani in Oradea a redus acele decalaje, altfel eram si acum un targusor de mana a doua, prafuit si inert. Da’ esti ori prea prost ca sa realizezi asta, ori prea suparat ca sa o recunosti (probabil te-a calcat Bolojan pe bataturi cu ceva).
-
Nu zici rau, amice. Ultimele tale 3 comentarii se afla total in asentimentul meu. As intra si eu mai transant in verva discutiilor daca as avea apetitul de polemizat cu prostii*(nota: optional poate fi folosita si terminologia pesedisti) mai sanatos dezvoltat. Mai pui ca eu am si impresia fatalista ca aceste discutii sunt futile si interminabile. Asa ca, ce sa-ti spun eu tie, spor inainte, da-le tare !
-
Imi place pseudonimul sub care semnezi. Sunt si eu unul care as vrea sa salvez ceva, de aceea imi pun mintea cu ei. Daca am fi mai multi si mai im;licati am avea vreo sansa, insa asa, cu cate o fgloare nu se face primavara. Nu salvam nimic stand deoparte, iar daca vrem sa schimbam ceva, hai sa incepem sa si facem ceva, nu doar sa asteptam s-o faca altii pentru noi. Strop cu strop se face marea!
-
-
-
Ha ha ha bullshit! Uitati-va la pifometrele astora zici ca seamana izbitor cu a unor corupti. Bai chiar seamana cu El Chapo galben!
Best “unibrow” ever .
DN 76 nu are cum sa fie gata pana la 1 decembrie 2020 decat daca se merge cu reciclarea in situ in loc de reabilitare , iar tronsnul Hidiselu de sus Oradea nu se reabiliteaza conform proiectului ci se face reciclarea in situ oare de ce? pentru ca reciclarea in situ s-a mai facut acum 3-4 ani , acum iar se mai face odata in loc sa se reabiliteze.