Prin Ordinul Ministrului Educației nr. 4.018 din martie 2024, a fost aprobată Metodologia-cadru de înscriere a copiilor la creșă și grădinițe. Astfel, potrivit calendarului, etapa de reînscrieri se va desfășura între 20 – 24 mai 2024.
„În această etapă sunt reînscriși copiii care au frecventat unitatea de învățământ în anul școlar curent (2023-2024) și care urmează să o frecventeze și în anul școlar următor (2024-2025), ca urmare a exprimării acestei opțiuni de către părinții sau reprezentanții legali ai acestora. Solicitarea se va face în scris”, a declarat Consuella Govor, purtătorul de cuvânt al Direcției de Asistență Socială Oradea (DASO). Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere după finalizarea etapei de reînscrieri se va face pe 24 mai 2024, ora 14:00.
Prima etapă din cadrul procesului de înscrieri va avea loc între 27 mai – 14 iunie 2024
[eadvert]
Dosarele vor putea fi depuse la sediul DAS Oradea, str. Primăriei nr. 42, Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, în intervalul: luni, marți, miercuri – 7:30 – 16:30, joi – 7:30 – 18:30, vineri – 7:30 – 16:00. Este important de știut că, în ultima zi de depunere, 14 iunie, dosarele vor fi preluate până la ora 12:00, pentru a putea fi evaluate, deoarece afișarea rezultatelor și a numărului de locuri libere rămase după această etapă de înscrieri se va face în data de 14 iunie, ora 14:00, conform prevederilor din OME nr. 4.018 din 15.03.2024.
„Dosarele depuse în data de 14 iunie (ultima zi) după ora 12:00, nu vor putea fi validate”, precizează Govor.
Conform prevederilor din Ordin, înscrierile se vor face în etapa I din calendarul de înscriere, respectiv în perioada 27 mai – 14 iunie 2024.
„Înscrierea copiilor antepreșcolari în unitățile de învățământ pentru care autoritatea publică locală are statut de persoană juridică fondatoare prevăzute la alin. (1) se face în prima etapă de înscriere. În cazul în care părintele/reprezentantul legal dorește înscrierea copilului antepreșcolar la o unitate de învățământ pentru care autoritatea publică locală are statut de persoană juridică fondatoare care a hotărât organizarea înscrierii prin procedură proprie, prevederile acesteia vor fi respectate de către părinte/reprezentantul legal”, este stipulate în Ordinul de ministru.
Dosarul de înscriere a copilului într-o unitate de învățământ, precum și în serviciul de educație timpurie complementar trebuie să cuprindă mai multe documente, între care: copia certificatului de naștere al copilului, copia actelor de identitate ale părinților/ reprezentantului legal, adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar, dar și alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.
Criteriile generale de înscriere:
- copilul are vârsta de 2 ani împliniți până la sfârșitul anului calendaristic în curs;
- domiciliul copilului/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea de înscriere;
- ambii părinți ai copilului/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează/părintele prezintă adeverință de reîntoarcere la serviciu, în momentul validării cererii/în termen de 30 de zile de la începutul anului școlar sau părintele copilului nu beneficiază de indemnizație pentru creșterea și îngrijirea copilului; situațiile în care părintele/reprezentantul legal face dovada existenței unei activități de tip PFA/SRL se asimilează cu cea a părinților/reprezentanților legali care lucrează;
- cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi;
- existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală)/ existența unui document care dovedește că părintele/reprezentantul legal al copilului are 3 sau mai mulți copii (familie numeroasă);
- cel puțin unul dintre părinți/părintele unic/reprezentantul legal al copilului se încadrează în una dintre situațiile:
a) pensionat în conformitate cu prevederile legale;
b) cu certificat de handicap;
c) șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă;
8. părintele/reprezentantul legal al copilului are un alt copil minor aflat în întreținere (până la nivelul clasei a IV-a a învățământului primar) și/sau un alt copil înmatriculat în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea.
„În situația în care într-o unitate de învățământ numărul cererilor-tip de înscriere primite de la părinții/reprezentanții legali ai copiilor este mai mare decât numărul de locuri libere definit conform art. 10 alin.(3), comisia de înscriere și distribuire din unitatea de învățământ selectează copiii în ordinea descrescătoare a vârstei și aplică criterii de departajare generale și specifice, stabilite în conformitate cu prevederile prezentei metodologii-cadru, în vederea stabilirii celor care vor fi admiși”, este stipulat în document.
Citiți principiile noastre de moderare aici!