UDMR a votat contra schemei de ajutor de stat, iar PSD a criticat cu pesimism amânarea reluării zborurilor, dar a votat proiectul executivului.
Consilierii locali au avut de votat joi încă o amânare a termenului de reluare a zborurilor de pe Aeroportul Oradea, motivată de executiv cu același argument, restricțiile sanitare care descurajează călătoriile.
Anterior ședinței, primarul Florin Birta a declarat că s-a convenit cu Ryanair ca data de reluare a zborurilor să fie amânată până în 15 iunie, în contextul în care prima amânare expiră în 28 februarie. „Considerăm că imunizarea tot mai multor oameni, prin boală sau prin vaccinare, va duce la ridicarea unor restricții în ceea ce privește călătoriile”, a declarat el.
[eadvert]
Ryanair a primit din start din partea primăriei suma de 400 mii de euro din schema de ajutor de stat, diferența de încă 400 mii urmând să îi fie plătită în maximum 60 de zile după reluarea zborurilor. „Eu cred că lucrurile vor reveni la normal din 15 iunie”, a mai spus edilul.
În plen, Kádár Hunor a afirmat că UDMR va vota împotrivă, „nu pentru că avem probleme cu amânarea, ci cu legalitatea schemei de sprijin. Nu e o schemă perfect legală ca temei juridic și nu pentru că ar afecta dreptul la concurență. Problema noastră se referă la faptul că se plătesc niște bani către o persoană juridică privată, fără ca aceasta să ofere un serviciu, pentru că serviciile sunt sau vor fi plătite de către clienți. E o plată de la buget către o persoană juridică care nu oferă servicii, iar temeiul juridic este îngrijorător”, a spus acesta.
Primarul i-a reamintit că „ajutorul de stat e acordat în baza aprobării Comisiei Europene” și că „nimeni nu își permitea să acorde acest ajutor fără o bază legală și fără aprobare”.
O dată cu intervenția PSD, s-a ridicat și tonul discuției. Adrian Madar a acuzat „politizarea excesivă a acestui subiect” în mandatul precedent al Consiliul Județean și a anticipat că „prețul s-ar putea să fie chiar decesul aeroportului”, din cauza „interesului creat artificial”, care ar fi generat așteptări exagerate. „Senzația mea este că schema se îndreaptă spre obștescul sfârșit”, a mai spus el, precizând că „e clară intenția companiei de a lua banii municipalității și punct”.
Primarul Birta i-a răspuns că „dacă Ryanair nu face zboruri, nu primește niciun ban”. El a afirmat că a luat decizia amânării zborurilor pentru că „nu avem niciun interes să ne plimbăm cu avioane goale”.
City managerul Mihai Jurca a comentat politic că „anul trecut nu exista niciun zbor pe Aeroportul Oradea” și a apreciat că „o companie de talia Ryanair nu va face greșeala de a anula de două ori biletele puse în vânzare”. Despre legalitatea schemei de ajutor, el a preferat o punere în context: „Luftansa a primit peste 2 milioane de euro”.
Conform informațiilor vehiculate în ședință, la prima lansare a vânzării de bilete din acest an, interesul publicului a fost cuantificat între 5 și 17 bilete rezervate.
Proiectul a trecut cu 22 de voturi „pentru” și 4 „împotrivă”.
Cele patru zboruri Ryanair de pe Aeroportul Oradea, amânate din nou
Trimite articolul
XNiciodata Oradea nu va avea curse, maxim 2 sau 3. Nu avem cum suntem intre 3 aeroporturi mari. Cele 3 atrag din toate judetele din jur. Orasul e sarac salarii minime, nu exista firme mari, sedii regionale de firma, universitate mare. Cine vreti sa zboare sa sustina zborurile. Cu doua zboruri cand mergem in concediu sau la munca nu e rentabil. Ce naiba va amagiti ? Asta e realitatea.
-
sa zici asta pt sugitorii lui Bolojan… sa zici ca cursele cu care asi revine Ryanair nu sunt locuri unde lucreaza oamenii din Bihor, deci nu o sa fie rentabil oricum, cine merge in Londra, Germania, Spania sau in Italia sa lucreze tot o sa mearga din Debretin, Cluj sau Timisoara sau cine asi vrea sa mearga undeva la vacanta tot o sa cauta o destinatie unde poate sa mearga direct sau cu un terminal intermediara gen Paris, Munchen, Roma de unde poate sa zboara mai departe ORIUNDE in lume… degeaba vin sugitorii ca pentru un city break sunt si astea 4 destinatii ok, ca ok… te duci o data sau de 2 ori acolo… si atat… dupa aia ce facem? acum 4 ani cand au operat aceeasi destinatii nu a fost rentabil, acuma de ce ar fi rentabil? numai ca Bolojan a dat 800.000 de euro ca sa avem si noi curse spre destinatii unde nu prea merg oamenii?
Pana nu avem destinatii normale, unde asi merge si oamenii la lucru sau destinatie cu terminal mai mare si mai ales pana Bihorul o sa stea in coada ca si salarii nu are nicio sansa aeroportul… si din alte judete de ce asi vrea sa vine cineva aici? bine, pt aquaparc vin din SJ, CJ ca ei n-au, dar ei au un aeroport mai mare cu mai multe destinatii, de ce ar veni la noi?
-
multi nu sunt in stare sa inteleaga asta si sa faca un calcul, ei cred ca daca zboara de 2 ori pe an e de ajuns sa fie rentabil, trebuie zi de zi sa fie mii de oamni sa zboare, de unde mii de oamaeni zilnic, zi de zi?
-
din turism?
-
din turism mii de turisti zilnic? dar ce suntem noi Barcelona, Dubrovnik, Venezia. Ar trebuisa avem milioane de turisti anual, hai ca e buna gluma asta
-
Da de ce nu? Vin turisti sa vada distrugerea orasului prim plan, sa vada cum se muta dealul in riu.
-
-
-
da-le dreku de curse , important ca s-a facut primul pas si platim la greu RyanAyr pt. nimic .
-
sifonarea banului public mai smecher
Prostii sau hotii corupti care au acordat acest ajutor unei companii falimentare care s-a retras de pe mai bine de 80% din aeroporturile pe care le avea in Europa ar trebui sa putrezeasca in puscarie si recuperat prejudiciul cat se poate. Ryanair nu va zbura si nici nu a avut de gand sa mai zboare vreodata de pe aeroportul din Oradea. Falimentul lor este de mult si nu are legatura cu Covidul. DNA-ul functioneaza doar pentru PSD si ALDE.