Peste 400 de controale în unităţile de comercializare a vinului precum şi la producători sau depozitari a desfăşurat Inspecţia de Stat în domeniul vitivinicol din cadrul Direcţiei Agricole (DA) Bihor în cursul anului 2011. S-a verificat existenţa documentelor de însoţire precum şi buletinele de analiză pentru fiecare sortiment de vin de masă expus spre comercializare, registrele de intrări – ieşiri în care se consemnează obligatoriu stocurile la zi. Totodată s-a verificat respectarea prevederilor privind etichetarea şi menţiunile înscrise pe etichete precum şi asigurarea condiţiilor necesare păstrării vinurilor.
„În acest scop au fost verificate şi vizate documentaţia de însoţire a vinurilor pentru 111 agenţi economici, fiind autorizate un număr de 43 spaţii comerciale cu destinaţia «cramă»”, ne-a informat Nicolae Hodişan, directorul executiv al DA Bihor.
Abateri
În urma verificării condiţiilor care au stat la baza emiterii autorizaţiilor de funcţionare au fost constatate abateri de la aceste norme fiind retrase, respectiv închise un număr de 15 crame, astfel că la data prezentei doar 28 de crame mai functionează, iar un agent economic a fost sancţionat şi contravenţional cu suma de 40. 000 lei.
O altă atribuţie ce revine acestui compartiment este aceea de a verifica conformitatea vinurilor înscrise în buletinele de analiză comparativ cu rezultatele rapoartelor de analiză efectuate în urma prelevărilor de probe şi stabilite prin laboratoarele de specialitate ale Ministerului Agriculturii.
În acest sens au fost prelevate din reţeaua de comercializare din judeţ un număr de 70 probe de vin pentru determinări de specialitate, unul dintre produsele comercializate prin reţeaua de specialitate din judeţ a fost depistat şi declarat ca neconform fiind dispusă retragerea de la comercializare cantitatea de 1.098 litri vin roşu demidulce ambalat în 549 peturi din plastic de 2 litri.
„Având în vedere că piaţa vinurilor oferă un vast câmp de manifestare a ingeniozităţilor, Inspecţia de Stat în acest domeniu îşi motivează pe deplin acţiunile intreprinse şi măsurile luate întărind convingerea consumatorilor că ceea ce se regăseşte în ambalaje este conform cu denumirea de «vin»”, susţine Nicolae Hodişan.
D.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!