Începând cu anul viitor, pentru masinile care polueaza mai mult, se va plăti mai mult. Ministerul Mediului şi Pădurilor propune o nouă variantă pentru taxa de prima inmatriculare. „Taxa auto pentru anul 2011 va respecta acelaşi principiu binecunoscut la nivel mondial – poluatorul plăteşte. Deoarece de la 1 ianuarie anul viitor vom intra într-o nouă eră, acest lucru însemnând că se vor fabrica numai maşini Euro 5, Ministerul Mediului şi Pădurilor vine cu o propunere, ce a fost discutată la mai multe niveluri. Astfel, propunerea este ca de la 1 ianuarie 2011 pentru un autoturism nou Euro 5, cu o capacitate cilindrică de 1.100 centimetri cubi, taxa să fie de 116 euro, iar cu o vechime de doi ani, propunerea de taxă este de 91 euro”, a declarat László Borbély.
Taxe din 2011
Pentru un motor de 2.000 centimetri cubi, pentru o maşină nouă, taxa va fi de 680 de euro, iar dacă are vechimea de doi ani, taxa poate fi de 618 euro. De asemenea, pentru un motor de 3.000 centimetri cubi, pentru un autovehicul nou se va plăti 2.160 de euro, iar pentru unul de doi ani – 1.706 de euro.
Pentru o maşină Euro 4, de 1.400 centimetri cubi, se plăteşte acum, 380 de euro, dacă maşina este veche de un an, iar din 2011 propunerea de taxă este de 483 de euro. Pentru o maşină cu o vechime de trei ani, în prezent taxa este de 315 euro, iar propunerea este ca din 2011 să fie de 399 de euro. De asemenea,
pentru un autoturism de 2.000 centimetri cubi, cu vechimea de doi ani, acum se plăteşte 1.060 de euro, iar de la anul propunerea este de 1.424 de euro.
Foarte mult cresc taxele pentru maşinile care poluează. Astfel, pentru o maşină Euro 2 de zece ani, cu un motor de 1.400 centimetri cubi, taxa este în prezent de 1.616 euro, urmând să crească din 2011 la 2.428 de euro.
„Pentru maşinile Euro 2, cu un motor de 1.400 centimetri cubi şi o vechime de zece ani, propunerea va fi ca de la anul să se plătească 2.428 de euro în loc de 1.616 cât se plăteşte acum. În cazul în care maşina are o vechime de 12 ani, propunerea ministerului este de 1.499 de euro, faţă de 1.000 de euro cât se plăteşte acum. Pe de altă parte, pentru a încuraja achiziţia de autoturisme electrice, cele echipate cu tehnologie de propulsie hibridă şi cele dotate cu tehnologii avansate de reducere a emisiilor poluante, Ministerul Mediului şi Pădurilor propune să nu fie percepută nicio taxă de primă înmatriculare.
D.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!