Odată cu finalizarea stării de urgență, generată de pandemia de Covid-19, Primăria reia treptat activitatea cu publicul, luând în același timp toate măsurile de siguranță, necesare atât pentru protejarea cetățenilor, cât și a angajaților.
Doar cu mască de protecţie
Accesul angajaților, cât și al publicului, în incinta clădirii Primăriei, se va realiza doar pe poarta dinspre strada Primăriei, precum și pe poarta din curtea instituției, în zona de parcare amenajată. Celelalte porți de acces în clădirea Primăriei vor rămâne închise.
Totodată, accesul publicului la etajele superioare ale clădirii Primăriei Oradea rămâne închis, relația cu publicul asigurându-se strict în spațiile de la parterul instituției. De asemenea, accesul publicului în instituție va fi permis numai cu mască de protecție și cu verificarea temperaturii la poarta de acces, atât pentru cetățeni, cât și pentru angajați.
În ceea ce privește activitatea din Sala Ghișeeelor, municipalitatea va monta la ghișee o folie de policarbonat pentru protecția cetățenilor și a angajaților, va dota personalul cu viziere, va asigura soluții de dezinfectare, dar și aerisirea și dezinfectarea periodică a spațiilor.
Se vor lua măsuri pentru limitarea numărului de persoane în Sala Ghişeelor, respectiv în birourile operatorilor, cu păstrarea distanței recomandate de 1,5 metri.
De luni, 18 mai
Începând din 13 mai, activitatea ghișeului pentru declarații auto de la înmatriculări a fost preluată de ghișeele din Centrul de Relații cu Publicul din cadrul Primăriei, urmând ca începând de luni, 18 mai, să se reia integral operațiunile din Sala ghișeelor.
Potrivit Direcției Economice, pentru a reduce timpul de așteptare, se vor procesa pe loc numai vânzările/cumpărările de autoturisme. Pentru clădiri și terenuri, se vor depune documentele și o declarație fiscală simplificată.
Se redeschid ghișeele operatorilor
Tot de luni, 18 mai, se redeschid birourile operatorilor de la parterul Primăriei (RER, Poștă, Termoficare, RCS), excepție făcând Distrigaz, care se va redeschide din 1 iunie.
În ceea ce privește programul de lucru, e important de știut faptul că până în data de 22 mai, administrația locală va avea program cu publicul între orele 08:00-16:00. Ulterior, cu începere din din 25 mai, programul va fi prelungit, respectiv de luni până joi între 8:00 -18:00 și vineri între orele 08:00 – 15:30.
Alternativa online
Se recomandă în continuare folosirea mijloacelor online, transmite Primăria: „La ghișee, se vor putea realiza operațiuni de încasare tip cash, însă Primăria Oradea recomandă în continuare cetățenilor să folosească mijloacele online de plată, reamintind că platforma Ghișeul Online oferă acces la următoarele servicii online ale Primăriei Oradea: plata impozitelor, plata abonamentelor de parcare, depunerea și urmărirea stadiului petițiilor, emiterea autorizațiilor pentru traficul greu, depunerea declarațiilor fiscale (inclusiv încărcarea documentelor justificative), acces la arhiva personală (dosar fiscal personal) și eliberarea certificatelor fiscale (numai în cazul plății integrale a obligațiilor fiscale anuale)”.
Accesul la serviciile platformei Ghișeului Online se poate face limitat – pe bază de CNP/CUI sau fără autentificare – caz în care nu sunt accesibile serviciile de depunere declarații fiscale, eliberare certificate fiscale și acces la dosarul fiscal personal și complet – pe baza de user și parolă. (User: e-mail pentru cetățeni și CUI pentru firme; parola se va genera automat și va fi primită pe email pentru activarea contului). Totodată, recomandăm și folosirea celorlalte canale alternative, respectiv comunicarea și transmiterea petițiilor prin e-mail (primarie@oradea.ro) sau prin corespondență, comunicarea prin telefon la numărul 0259/437.000, prin fax la numărul 0259/437.544, prin aplicația pentru dispozitive mobile „Oradea City Report”, dar și plata diverselor taxe prin internet banking.
Accesul angajaților și a publicului la restaurantul din incinta Primăriei rămâne în continuare restricționat, restaurantul fiind închis.
Citiți principiile noastre de moderare aici!