Primul dintre ele, în parteneriat cu AJOFM Satu Mare, are trei activităţi importante. Este preluat un ghid de bune practici de management de la AJOFM Harghita, prin care angajatorii vor fi încurajaţi să folosească semnăturile digitale şi să transmită pe cale electronică documentele în relaţia cu AJOFM Bihor. Totodată, se va implementa un sistem DMS, în care se digitalizează tot ce însemnă hârtie în agenţie. Cea de-a doua componentă a proiectului este formarea profesională continuă a propriilor angajaţi. A treia activitate se referă la crearea unui instrument de măsurare şi de proiectare a pieţei muncii.
„Vom angaja pe perioadă determinată sociologi, informaticieni, specialişti, pentru a crea un instrument în care va fi scanată şi analizată toată piaţa forţei de muncă din Bihor, astfel încât să putem să creem un profil al pieţei forţei de muncă din judeţ”, a explicat Békési Csaba.
„Job to go”
Un proiect interesant este pregătit în parteneriat cu agenţia din Iaşi, beneficiar, parteneri fiind agenţiile din Bihor, Maramureş şi Vaslui. „Este vorba de crearea unei cafenele ocupaţionale. Modelul de activitate vine din Germania, unde există astfel de «case ale tinerilor».
Acestea vor avea rolul de a face mai atractivă interacţionare între tineri cu vârste între 16 – 24 de ani, care nu sunt nici la şcoală, nici pe piaţa muncii, şi serviciul public de ocupare. Informarea, consilierea, medierea între tineri şi angajatori se va face într-o ambianţă mult mai plăcută”, a explicat directorul executiv al AJOFM Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!