Pentru cei curiosi de ce aceasta masura se ia doar la intrarea în tara, e suficient sa notam ca o eventuala dezinfectie a autovehicolelor care ies din tara este responsabilitatea tarilor vecine.
În ce priveste Bihorul, prefectul Ilie Bolojan a anuntat ieri o consultare cu Centrul Epizootic pentru efectuarea eficienta a dezinfectiilor.
Pe ruta feroviara din Episcopia Bihor , angajatii CFR vor pulveriza substantele dezinfectante pe care le au în stoc cu atomizoare. Tot cu atomizoare se va efectua dezinfectia si în vamile rutiere Salonta, Sacuieni si Valea lui Mihai, pe unde ies din tara mai putin de o suta de masini pe zi. Dezinfectia în aceste vami mai mici va fi realizata manual de lucratorii Administratiei Nationale a Drumurilor, tot cu atomizoare.
Contra ambuteiajelor
Dupa cum a precizat prefectul, cea mai problematica situatie e în punctul de trecere a frontierei Bors datorita tranzitului de circa 2.000 – 2.500 de masini pe zi, dintre care 300 – 400 de autovehicole grele. În aceasta situatie, pentru un trafic fluent si prevenirea ambuteiajelor, se impune o instalatie de dezinfectare care sa presupuna trecerea autovehicolelor cu rotile printr-o groapa cu dezinfectant.
„În Bors exista o singura asemenea linie de instalatie, abandonata de câtiva ani. Speram ca în decurs de trei, patru zile sa fie reactivata.”, a declarat Ilie Bolojan.
Vestea mai putin buna este ca soferii vor plati acest serviciu obligatoriu. „La Nadlac, unde se aplica deja o astfel de masura, taxa se situeaza la circa 500.000 de lei vechi per tir. Cam la acelasi nivel va fi taxa si în Bors”, apreciaza reprezentantul guvernului în teritoriu.
În ce priveste firma Serinisim, cea care detine instalatia si e pe cale sa primeasca contractul de prestare a serviciului sanitar, o precautie în plus are trebui luata pentru a se preveni ambuteiaje precum cele care se creau în Bors pe vremea când mai efectua definfectii auto.
Cristian Horgos
Citiți principiile noastre de moderare aici!