Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) și Planul de Mobilitate Urbană Durabilă s-au aflat în dezbatere publică, în cadrul unei întâlniri care a a avut loc la Prefectura Bihor. Consultările au fost organizate de Primăria Oradea, prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională și au avut în vedere implementarea de strategii importante de dezvoltare a orașului și Zonei Metropolitane Oradea.
[eadvert]
Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) include toate proiectele Municipiului Oradea și ale Zonei Metropolitane Oradea pentru perioada de programare 2021 – 2027.
SIDU vizează dezvoltarea unor proiecte din următoarele domenii: mobilitate urbană, educație, sănătate, eficiență energetică, termoficare, turism, monumente istorice, cultură, spații verzi, infrastructură de utilități publice, digitalizare (smart city), infrastructură de sprijinire a mediului de afaceri, precum și alte servicii publice.
„De ce este important să avem aceste strategii? Pentru că noi ne axăm foarte mult pe accesarea a cât mai multor proiecte cu fonduri europene finanțate de Uniunea Europeană. În momentul în care dorești să finanțezi o investiție pe fonduri europene sau cu bani de la Banca de Investiții, dacă nu ai acel proiect cuprins într-o strategie, cu siguranță nu vei obține finanțare. Avem câteva direcții importante în care dorim să implementăm anumite proiecte și acestea sunt cuprinse în strategiile pe care le dezbatem și dorim să le aprobăm”, a declarat primarul Oradiei, Florin Birta.
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă are ca scop:
– dezvoltarea transportului public (achiziția de tramvaie și autobuze, modernizarea și construirea liniilor de tramvai);
– mobilitatea rutieră (Pasajele de la Gară, Magazinul Crișul, pasaj peste centură în zona Meșteșugarilor, Pasaj între Bd. Decebal și str. Tudor Vladimirescu, crearea unor coridoare de mobilitate precum cel din Bd. Decebal);
– construirea unor poduri și pasarele pietonale (Pod Hilton, pasarelă în zona străzii Traian Blajovici sau pod pietonal peste Crișul Repede între str. Sovata și Splaiul Crișanei, în zona insuliței de pe Crișul Repede);
– pietonalizarea și modernizarea unor străzi pietonale din zona centrală (Piața Independenței, str. Primăriei, Piața Concordiei, modernizare Calea Republicii, Str. Episcop Mihai Pavel, zone pietonale pe malurile Crișului Repede, Parcul Traian, piațeta din str. Dunărea);
– piste de biciclete și proiecte de bikesharing.
Trimite articolul
XE clar! Linii de tramvai contra autobuze electrice, firmele golanilor din pnl au viitorul asigurat. Inca zece ani de strazi sparte/desfundate/ambuteiaje, case daramate. Asta merita cei care au ales mobilitatea urbana. Din pacate sufera si cei care n-au ales sa-i conduca niste idi*ti! P.S. Astept un pod pt. manastirea maicii mina! e acolo un trafic de zece ori mai mare decat are hiltonul.
-
De abia astept regenerarea in Rogerius ca in Nufaru. Sa desfiinteze toate parcarile de pe Coposu Transilvaniei Dacia si transformarea lor in piste de biciclete. Apoi sa va descurcati unde parcati. Dezvoltare
-
Si demolari.
-
pentru ce trbe bagat acolo un parculet??? in mijloc de tzinca pana. In 2 ani asa amortizat o sa fie ca un park in kabul. Baga bani in orce numai sa facem ceva. nu se poate sa ramana aspectul, sufletul orasului cum a fost, reabilitat modernzat dar sa ramana oradea oradea.
Ce fain arata Nufaru Cantemir fara locuri de parcare. Deja toti au vandut masinile si merg ca chinezi pe vremuri pe biciclete.
-
Bine am venit la comunismul chinez Made in CCP.
Deci se va distruge insulita de pe Cris cu noul pod de pe Splai. Nu cred ca e nesesar pod la 100m de podul Decebal. Ce rost are pod langa pod????? Bani aruncati. Motov sa poata taia toata vegetatia din zona. Sa va bata Dumnezeu de criminali. Chelul betonator nebunul nebunilor
-
Nevasta lui drop din Teleorman
-
Acolo trebuie pod. Bolojan a decis ca trebuie, Ce nu ai inteles?
-
nu inteleg nimic dar nevasta mea stie mai bine
-
Nevasta ta e Bolojan
-
-
Dar despre reabilitarea drumurilor principale din Oraș nu-i pasa la nimeni, prefera sa conducă pe drumuri nereabilitata pline de denivelări și sa dea in capacele de canal toată ziua și sa mai aștepte ani de zile pana se vor lua in considerate reabilitarea lor ?
De ce facem pasaj Tudor Decebal sa bagam masinile spre Unirii ca zona aia e prevazuta sa fie doar pietonala. De ce bagam banii in pasaj apoi inchidem zona sa devina pietonala. Pasaj la gara o prostie. Pod nou la 200m de podul Decebal doar sa putem taia toata vegetatia ( motive) ce rost are????? Cretini ce mai. Doar sa tocam banii. Pietonala pe Dunarii hai pe bune???? Parcul Traian pietonal ???? Mai bine mutati si institutiile de acolo ca masinile nu stiu unde vor parca.
Avem drmuri ca la tara. Sa vezi peste 10 ani cum arata daca nu fac nimic cu ele 😂😂😂😂
Eu zic sa betonam tot Crisul, sau macar poduri din 5 in 5 metri.
-
eu spun sa mergi in Teleorman
-
Eu sunt din teleorman, am fost rege la grajd acuma iubesc nevasta mea si betonu, nu mai am nevoie de balegar pana la curu meu distrus de emilut
-
Dar mai taci in pula drop, esti un dement exact ca Bolojan, tu Bolojan, Stalin, Hitler, sunteti una, niste genii neintelese intr-o lume a voastra. Locul vostru e la 6.
-
-
UE plateste pe chelu sa distruga orasul istoric Oradea.
Marea resetare – nu masina, nu caldura, nu mancare, nu locuri de munca, da vaccin, da masti si da piatete peste tot. Poduri si pasajele sunt extra care sifoneaza mai multi bani pe “coridorul de mobilitate”. Bravo asa mai departe.-
In viitorul exercitiu financiar al UE , se vor da bani pentru constructia de garduri si santuri de scurgere.
-
Sa speram ca vor da bani si pt WC-uri sa umple orasul de bude, pe fiecare strada sa fie 10 bude, sa se cace milioanele de turisti
-
-
Toti banii astia bagati in betoane, ce profit aduce orasului? Simte oradeanul de rand in salarii, in locuri de munca mai bine platite? Vin firmele mari care ne tot ocolesc de ajung in alte orase? Atrage noul pod de pe Spail, sau piateta publica din Velenta? Turistii ce vin in oras nu lasa nici 0,1% din bugetul orasului. 70mil aduce la bugetul Clujului Universitatea, noi nici macar nu ne sinchisim sa o dezvoltam. Tot Universitatea aduce investitorii ce dau salarii mari. Dar ce facem noi inchidem scoli sa bagam banii in piatete publice. CET-ul face gaura de 60mil lei anual de acum inainte, alta mare realizare a zeului atotstiutor, si acum iar vine cu marea dezvoltare de demolari si pietonalizari. Pasaj la gara complet inutil, pietonale in zone moarte pline de tigani. Insula de pe cris trebuie distrusa si betonata zona cu un pod complet inutil aflat la 200m de ambele poduri din zona, iar pe strada Brancoveanu iar se demoleaza case sa se faca trotuar, ca sa vezi pt ce ce demoleaza case in oras ca mobilitate urbana. Bai tata Clujul isi face metrou ca mobilitate urbana , nu trotuare si piatete. Faceti trotuar intre Nufaru si Sanmartin ca e plin de case si poate ar merge lumea pe jos. Mama ce realizari, adica distrugerea completa a identitatii orasului.
-
Aduce profit, dar nu pentru noi.
In fiecare piateta publica ar trebuie sa fie si o statuie a lui Bolojan
-
precizare, o statuie a lui nevasta mea
In ce priveste proiectul pentru Piata Rahovei este o abordare partial gresita.
Noua denumire de Piata Concordiei e o fantezie, fara baze, o mitologizare. Confesiunile care au edificii de cult acolo, le-au construit pentru ca acolo aveau proprietati.
Piata a fost una mai mare, in jurul bisericii azi ortodoxe, anterior greco-catolica si initial romano-catolica. Piata s-a numit Piata Capelei. In vecinatate era si un cimitir.
Da, este de dorit sa se revina la forma initiala. Hartile si fotografiile de epoca ne prezinta acest lucru, este de dorit eliminarea garduli si a anexelor jenante ale bisericii.
Aboradarea gresita, generata de minti tulburate si neinformate, orgoliose si ambitioase, este aceea de a demola gardul sinagodii de pe strada Primariei nr. 25. Sinagoga impreuna cu gardul este monumet istoric.
In plus gardul este cel mai frumos gard Art Deco din Oradea. Gardul, atat inspre str. Primariei cat si inspre piata este definitoriu pentru delimiarea spatiului sacru si contribuie la spatiul urban, chiar gardul plin spre piata. Deci demolarea unei parti a monumentului istoric, gardul sinagogii este fapta penala. Le urez Succes si sa mai mediteze si sa mai citeasca. Daca sunt intr-adevar liberali si nu dictatori parerea cetateanului ar trebui luata in seama si cant nu voteaza.
In ce priveste multele pasaje subterane , treceri, modificari de strazi ar trebui mai bine cumpanita situatia. Chiar avem nevoie de asa ceva? Nu stiu. Dar banii publici se ingroapa in btoane…