Un bihorean cu rezidenţa în Danemarca, originar din Aleşd, a fost despăgubit de Ryanair în urma întârzierii din 31 mai, datorită informaţiilor publicate de BIHON.RO. „Pasagerii cursei Ryanair FR7084, Oradea – Barcelona (Girona), sunt revoltați de întârziere și vor să ceară despăgubiri companiei. Potrivit site-ului Ryanair, pasagerii unui zbor care are o întârziere mai mare de 3 ore pot să primească compensații în valoare de 400 de euro dacă completează formularul EU261”, publicam la vremea respectivă, în reportajul privind zborul cu întârziere de 5 ore, de la Oradea la Barcelona (Girona), din 31 mai a.c..
„Să aplice toţi călătorii”
Aflând despre formularul EU261 prin intermediul BIHON.RO, Gheorghe Tăut l-a completat şi l-a trimis companiei Ryanair, prin email. Răspunsul operatorului aerian a fost unul favorabil, iar cei 400 de euro îi vor fi viraţi în maximum zece zile lucrătoare. „Le-am trimis un mail, pentru cele 5 ore pierdute în aeroport. Dacă nu trimiteam eu mailul, nici ei nu cred că mă contactau. Îmi doresc
ca şi ceilalţi pasageri să procedeze la fel, deoarece au doar două săptămâni au la dispoziţie, după zborul cu întârziere. Ar fi bine să beneficieze de aceşti bani toţi cei care au stat cinci ore în aeroport”, îi îndeamnă Gheorghe Tăut pe ceilalţi călători pe aceeaşi rută Oradea – Barcelona, deservită de Ryanair.
Cei 400 de euro despăgubire sunt stabiliţi printr-o legislaţie europeană aplicabilă în mod identic în toate Statele Membre UE. Este vorba despre Regulamentul UE 261/2004, art. 7.
Citiți principiile noastre de moderare aici!