Oradea se află pe locul 10 în topul aeroporturilor cu cel mai mare trafic de pasageri, înregistrând creșteri semnificative față de 2019. În primele șase luni ale acestui an, pe Aeroportul Oradea au fost circa 68.800 de pasageri, conform datelor publicate de AAR.
[eadvert]
Cu toate că orădenii nu au prea multe variante de zboruri, în luna iunie, peste 17.000 de persoane au trecut prin aeroportul orădean. Ceva mai bine în clasament stăm la capitolul pasageri pe cursele interne.
Oradea ocupă locul 5 în top, cu 6.580 de pasageri, după Otopeni, Cluj, Timișoara și Iași. De asemenea, în luna iunie, au fost înregistrate peste 10.500 de persoane care au zburat extern. În total, în luna a șasea, pe Aeroportul Oradea au ajuns 237 de aeronave.
Cu toate acestea, administrația județului nu reușește să ofere suficienți potențiali clienți pentru a atrage companii aeriene care să aducă zboruri regulate.
De pe Aeroportul Oradea, în țară, mai zboară intern doar Tarom
La finele anului 2022, compania Ryanair anunța că renunță la cursele de pe Aeroportul Oradea, în ciuda faptului că oficialii au oferit bani publici pentru stimularea zborurilor.
Zborul Oradea – Constanța, opera de Air Connect, care urma să fie inaugurat în această lună, a fost, și el, anulat la începutul lui iulie.
Singurele zborui regulate sunt cele înspre București și Forli (Italia), deci doar una internă și una externă.
În prezent, de pe Aeroportul Oradea sunt curse charter înspre: Grecia, Turcia, Egipt și Tunisia.
În aceste condiții, bihorenii sunt nevoiți să zboare de pe aeroporturile vecine din Debrecen, Cluj-Napoca sau Timișoara.
Structura noului terminal, gata la sfârșitul lunii august
În luna iunie au început lucrările de extindere a terminalului de pasageri. Lucrările ar trebui să fie finalizate până la sfârșitul acestui an.
Terminalul de pasageri al Aeroportului Internațional Oradea va fi extins în baza unei finanțări de peste 40 de milioane de euro, 85% fiind fonduri nerambursabile.
800 de pasageri pe oră
Terminalul T1 extinde ținând cont de un trafic de 400 pasageri/flux și proiectul prevede patru fluxuri principale: plecări/sosiri Schengen și plecări/ sosiri non-Schengen. Se vor asigura și fluxuri secundare dedicate pentru plecări și sosiri VIP.
Astfel, în noul terminal ar urma să poată fi procesați 800 de pasageri/oră, atât pe zboruri interne, cât și pe zboruri internaționale. Prin realizarea acestui proiect, suprafața construită se va mări de la 2.925 mp, cât este în prezent, la aproximativ 12.500 mp.
Investiția mai prevede extinderea suprafețelor betonate din fața terminalului pentru a facilita accesul pasagerilor, a personalului și a utilajelor aeroportuare, extinderea drumului de acces și a parcării (capacitate de 320 de locuri), achiziția unui echipament de degivrare pentru perioadele cu temperaturi scăzute și alte lucrări conexe.
Mutați în containere
Pe perioada derulării lucrărilor de la aeroport, pasagerii care au zboruri din Oradea în această vară sunt procesați în terminalul vechi și, ca o soluție temporară, au fost montate mai multe containere, unde sunt procesați cei care ajung pe aeroport (imigrări + bagaje).
Așa cum Jurnal bihorean a mai scris, capacitatea containerelor este prea mică pentru numărul de oameni pe care trebuie să îl deservească.
Astfel, mulți pasageri sunt nevoiți să aștepte afară, în fața containerelor, până când însoțitorii lor reușesc să recupereze bagajele.
Tram-tren la Oradea, legătură rapidă spre Borș și spre aeroport
Trimite articolul
XOradea e peste Teleorman si Vaslui, asta conteaza, cu astia ne duelam la dezvoltare, restul nu ne intereseaza
-
O gandire extrem de paguboasa. Alexandria si Vasluiul sut orase relativ apropiate de capitala tarii. Oradea e la 600 de km de aceasta. Poate ca dvs. traiti in alta tara nu in Romania si nu stiu de unde atata ura fata de alte judete ale tarii. Asa ca pentru dvs. nu va duelati nu nimeni, Bihorul a fost dintotdeauna printre judetele fruntase. Astazi politicul a reusit sa le aduca pe toate la un numitor comun.
Oraș ,, turistic ,, care își așteaptă clienții în containere…aeroport internațional ce mai !
-
Si in ce ar trebui sa ii astepte papa va fi gata terminalul nou? Sau…dupa inteligent ta stralucitoare…ar trebui ca aeroportul sa fie inchis de tot pana la finalizarea lucrarilor? Ori ar trebui aduse niste corturi eventual ca sa fii tu multumit?
Nu sunt zboruri dar sunt sporuri…
De performanta, cica.
Chiar daca repet, revin cu întrebarea fireasca
Unde sunt zborurile de la terminalul cargo ?
De ce s-a mai construit terminalul cargo ? Nu e pentru aeroport ?
Sau sunt alte interese.
Managementul occidental propus? zero, mai zboara Taromul pana mai este sustinut de stat, in rest zero, noroc cu charterele.
E cel maimare aeroport din Bihor, suntem nr 1 , propagnada e in culmea fericirii, noroc ca Vaslui si Teleorman nu au aeroport
Inca odată propaganda moare de ciudă