Acest proiect de referință, realizat cu finanțare prin Programul Operațional Infrastructură Mare, facilitează transportarea eficientă și sustenabilă al bunurilor și serviciilor.
„Terminalul intermodal din Oradea va juca un rol esențial în optimizarea lanțurilor de aprovizionare, contribuind la reducerea impactului asupra mediului prin promovarea transportului feroviar, mult mai puțin poluant și mai economic decât cel rutier”, a transmis Primări Municipiului Oradea într-un comunicat de presă.
[eadvert]
Noul terminal este dotat cu bariere și camere video pentru acces automatizat prin citirea numărului de înmatriculare, asigurând un nivel ridicat de securitate și eficiență.
În faza inițială, terminalul va opera patru plecări săptămânale. Pentru a susține și mai mult sustenabilitatea, compania va instala un post trafo de 1MW pentru încărcarea camioanelor electrice.
„Terminalul este localizat aproape de Autostrada Transilvania și drumul expres Oradea-Arad. Acesta va fi conectat printr-un drum de legătură la E60/DN1, facilitând accesul la rețeaua rutieră națională și internațională. În plus, electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va spori eficiența acestui centru logistic”, se arată în comunicat.
Proiectul „Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar în zona gării CFR Episcopia Bihor” a presupus construirea a două linii de cale ferată de aproximativ 700 de metri fiecare. De asemenea, a fost construită o platformă de beton între cele două linii de cale ferată, o clădire administrativă de tip container, o parcare pentru camioane, împrejmuirea terminalului intermodal, iluminatul întregului spațiu și racordul la rețelele de utilități.
Citiți principiile noastre de moderare aici!