Săptămâna viitoare, o Comisie interministerială, formată din reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, ai Ministerului Sănătăţii, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi ai Poliţiei de Frontieră va fi prezentă la Oradea pentru a aviza Schengen Aeroportul din Oradea. „Aceasta înseamnă că Aeroportul Oradea va fi încadrat la categoria «aeroport deschis traficului internaţional». O dată cu intrarea în Schengen, toate cursele din spaţiul Schengen sunt considerate curse interne. Ori, noul statut al aeroportului ne dă dreptul de a primi şi curse din afara spaţiului Schengen”, spune Gheorghe Paşc, comandantul Aeroportului Oradea. Acordarea acestui statut ţine doar de fluxul de pasageri şi nu e condiţionat de reabilitarea şi modernizarea Aeroportului Oradea.
Important pentru NATO
Proiectul de extindere şi modernizare a Aeroportului Oradea prevede, printre altele, lucrări pentru realizarea unei piste de decolare – aterizare de 2.100 metri şi refacerea integrală a pistei existente. Este un vis şi un proiect al comandantului Gheorghe Paşc care a început în urmă cu zece ani şi care abia acum se materializează. „Proiectul (din Oradea, n.r.), în valoare de aproximativ 32 de milioane de euro din care aproximativ 18 milioane de euro contribuţie din fonduri europene, se află pe agenda Comitetului de Monitorizare a Programului Operaţional Sectorial Transporturi care va avea loc în această lună, ocazie cu care se vor analiza posibilităţile de realocare a unor sume în vederea asigurării finanţării pentru acest proiect”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor. După realizarea acestor lucrări se estimează o creştere a numărului de pasageri de la 47.000 de persoane pe an la 200.000 de persoane pe an. „Totul este pregătit pentru a realiza licitaţia pentru lucrări. Proiectul va fi executat în aproximativ 20 de luni. Vom demara discuţiile şi cu companiile aeriene care trebuie să aibă pe lângă infrastructură şi un program pe termen lung. La Oradea vor putea ateriza aeronave de capacităţi mari precum Boeing 373 şi Airbus 320. Nu vor putea ateriza însă nave transoceanice fiindcă pe lângă lungimea pistei şi indicele de rezistenţă trebuie să fie 30. Pista noastră va avea un indice de rezistenţă de 14. Investiţiile în Aeroportul Oradea sunt importante şi din perspectiva bazei NATO, deoarece militarii americani vor putea fi aduşi de la Frankfurt direct la Aeroportul Oradea”.
Aeroportul Oradea modernizat cu banii UE
Citiți principiile noastre de moderare aici!