CJPC Bihor veghează în mod constant la respectarea normelor şi prevederilor legale privind protectia consumatorilor. Astfel în intervalul 1-10 octombrie 2010, comisarii CJPC Bihor au desfăşurat o acţiune tematică proprie de verificare a respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la prestatorii de servicii de reparaţii aparate electrocasnice în garanţie şi postgaranţie. În timpul acţiunilor tematice de control au fost verificaţi şase operatori economici. La toţi au fost constatate abateri. Protectorii consumatorilor au încheiate şase procese verbale de constatare a contravenţiei prin care s-au aplicat amenzi în valoare de 6.000 lei.
Control
Principalele deficienţe constatate de comisarii CJPC se referă la faptul că bonul de comandă era incomplet, şi anume, o lipsa din elementele de identificare ale produsului a starii în care acesta este predat, gradul de uzură, valoarea estimată a acestuia, etc. De asemenea, nu era specificată precizarea privind necesitatea cererii acordului consumatorului pentru executarea unor lucrari sau schimbarea unor piese, altele decât cele despre care a fost informat în momentul predării şi evaluării iniţiale a produsului, neprecizarea în mod separat a garanţiei acordate pieselor schimbate şi manoperei pentru lucrările efectuate.
Agenţii economici nu precizau perioada de timp cât se păstrează produsul în cazul neridicarii lui de către consumator la termenul stabilit, dar şi neprecizarea unor penalizări pentru prestator în cazul neonorării obligaţiilor care îi revin.
S.Al.
Citiți principiile noastre de moderare aici!