Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Oradea găzduieşte, în aceste zile, a cincea reuniune din cadrul proiectului multilateral Comenius „Learn to read and read to learn”. Reuniunea a debutat, marti, cu o masă rotundă la Hotel Continental Oradea, la care au luat parte delegaţi din Ruse (Bulgaria), Korinos – Pieria (Grecia), Budapesta şi Salgotarjan (Ungaria), Vasto (Italia) şi Ankara (Turcia). Momentul de ieri a fost un bun prilej pentru schimbul de idei şi bune practici în domeniul didacticii lecturii, precum şi pentru valorificarea progresului observat în urma aplicării proiectului. Marti, după amiază, participanţii la reuniune au vizitat obiectivele de referinţă ale oraşului: Cetatea Oradiei, Palatul Vulturul Negru, Turnul Primăriei, Corso-ul orădean. La finalul zilei, oaspeţii au asistat la un program cultural pregătit de profesorii şi elevii implicaţi în proiect.
Ziua de 25 martie va fi alocată exclusiv activităţilor didactice.
„Activităţile vor fi ilustrate prin secvenţe de lecţii deschise care acoperă o generoasă arie curriculară, demonstrând că la toate disciplinele de studiu lectura textului reprezintă un exerciţiu decisiv pentru înţelegerea semnificaţiei unui mesaj. Delegaţia va vizita ambele sedii ale şcolii pentru a observa strategiile de lucru la toate ciclurile de învăţământ specifice sistemului educaţional românesc”, a relatat prof. dr. Maria Hulber, coordonatorul de proiect.
Conform unei tradiţii a proiectului, care încurajează respectul pentru valorile spirituale din ţara fiecărei instituţii şcolare partenere, grupul va fi întâmpinat miercuri seară la Mănăstirea Sfintei Cruci.
Următoarele zile vor fi dedicate unor excursii de documentare, al căror itinerariu marchează câteva puncte culturale, istorice şi geografice emblematice: Salina Turda, Muzeul Etnografic al Transilvaniei, Piaţa Unirii şi Biserica sfântul Mihail din Cluj Napoca, dar şi Băile Felix, Ţara Beiuşului, Peştera Meziad. Reuniunea se va încheia pe 28 martie, după discutarea obiectivelor şi asumarea responsabilităţilor pentru conferinţa finală de la Ankara, care va avea loc în perioada 1-6 iunie 2015.
Aproape de cărţi
Programul se derulează pe o perioadă de doi ani – din 1 august 2013 până în 31 iulie 2015, fiind finanţat de Comisia Europeană prin Lifelong Learning Programme.
Programul are ca temă stimularea interesului pentru lectură prin activităţi menite să-i apropie pe elevii de toate vârstele de lumea cărţii.
„Proiectul îşi propune să investigheze obiceiurile de lectură ale copiilor, ale părinţilor şi, printr-o serie de activităţi comune, să stimuleze interesul pentru lectură şi o comunicare între generaţii, plecând de la un obiectiv comun: cartea. O atenţie deosebită se acordă copiilor din clasele primare, astfel încât formarea deprinderii de citit să ţină seama de înţelegerea semnificaţiilor unui text parcurs, literar sau non literar”, a mai spus prof. dr. Maria Hulber.
Obiectivele proiectului sunt: explorarea obiceiurilor de lectură ale elevilor din fiecare ţară parteneră, desfăşurarea unui set de activităţi pentru îmbunătăţirea competenţelor de citire şi de interes pentru lectură, sprijinirea elevilor pentru o mai bună înţelegere a lecturii şi pentru creşterea nivelului lor de alfabetizare funcţională, schimbul de bune practici şi de experienţă între cadrele didactice din ţările partenere, implicarea părinţilor în activităţile şcolare şi promovarea în comunitatea locală a obiectivelor, activităţilor şi rezultatelor obţinute.
Citiți principiile noastre de moderare aici!