Potrivit unui raport al Prefecturii Bihor, au fost descoperite mai multe deficiențe în modul de funcționare al primăriilor din județ. Mai exact, angajații Prefecturii au constatat că unele primării nu sunt interesate de studierea practicii judecătorești, nu răspund în termenele legale la circulare sau alte solicitări, inclusiv în corespondența acestora cu autorități și instituții de la nivel central, nu respectă legea atunci când întocmesc hotărâri ale consiliilor locale, dispoziții ale primarilor sau referate de aprobare, rapoarte, avize. Totodată, în unele primării s-a constatat că autoritățile nu sunt transparente în raport cu cetățenii și nu transmit ședințele CL online, așa cum cere legea. Mai mult, unele primării nu au încă site-uri funcționale. Prefectura Bihor a ținut însă să transmită că în privința prezenței online au fost înregistrate progrese la nivelul județului. Raportul mai arată că unele primării nu și-au actualizat inventarul bunurilor din domeniul public și privat și au probleme în gestionarea patrimoniului. Un alt aspect constatat este abordarea superficială a comunicării în afara primăriei, ceea ce conduce la multiple reclamații la adresa autorităților locale, dar și lipsa de implicare în urgentarea finalizării la aplicarea legilor fondului funciar. Mai mult, la nivelul primăriilor există 14 posturi vacante de secretari generali (din care 10 posturi vacante și 4 posturi temporar vacante, titularii având raporturile de serviciu suspendate), ceea ce afectează bunul mers al instituției.
Instruiri cu angajații primăriilor
Aceste probleme au fost constatate în urma unor ședințe de instruire cu secretarii generali, la care au participat prefectul Dumitru Țiplea, juriști din cadrul instituției și reprezentanți ai primăriilor din teritoriu. În luna octombrie au avut loc patru ședințe. „Concluziile raportului elaborat în urma întâlnirilor a evidențiat o prezență ridicată și un interes activ cu privire la subiectele prezentate. Participanții au înaintat propuneri de teme pentru viitoarele ședințe, precum: procedura de atestare a domeniului public al UAT, clarificarea situației juridice a bunurilor imobile din domeniul public, interpretarea legislației fondului funciar, concesionarea bunurilor imobile și digitalizarea la nivelul UAT-urilor”, a transmis Prefectura Bihor, printr-un comunicat de presă.
Sursa citată a precizat că următoarea sesiune de lucru cu secretarii generali din județ va avea loc în cursul săptămânii viitoare, în sistem de videoconferință, având ca tematică pregătirea recensământului populației, care va avea loc în anul 2022, precum și stadiul întocmirii amenajamentelor pastorale la nivelul unităților administrativ teritoriale din Bihor.
[eadvert]
În vederea remedierii deficiențelor identificate, prefectul Dumitru Țiplea a dispus:
– aplicarea cu celeritate a modalităților legale de ocupare a posturilor vacante de secretar general;
– transmiterea unor circulare de îndrumare în domeniile în care este necesar sprijin în interpretarea legislației;
– efectuarea unor verificări suplimentare la sediul unor primării a modului de îndeplinire a sarcinilor ce le revin, potrivit legislației.
Trimite articolul
XBravo! Un lucru bun care se intampla!!!