Indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă se calculează în cuantum de 80% sau 100%, după caz, din media veniturilor salariale brute realizate în ultimele 6 luni anterioare manifestării riscului, la fel ca în anii precedenţi, fără a interveni fracţie de lună.
Recuperarea de către angajator a cheltuielilor reprezentând indemnizaţii se realizează în termen de 90 de zile de la data confirmării caracterului de muncă al accidentului sau bolii profesionale pentru certificatul de concediu medical iniţial, depus la casa teritorială de pensii.
Pentru certificatele de concediu medical, termenul de 90 de zile curge de la data emiterii acestuia.
Pentru certificatele de concediu medical acordate cu întrerupere între ele, termenul de 90 de zile curge de la data emiterii ultimului concediu medical.
Documente necesare
Documentele justificative necesare decontării indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă sunt următoarele: cerere privind solicitarea drepturilor; centralizator privind certificatele de concediu medical aferente lunii în curs; adeverinţă privind câştigul brut realizat lunar; exemplarul 2 al certificatului de concediu medical (exemplarul de culoare roz, aferent lunii pentru care se solicită recuperarea), precum şi cele cu valoare „0” de recuperat (concediu medical iniţial suportat de către angajator); copii conforme cu originalul ale concediilor medicale completate cu codurile 02, 03, 04 şi 10 care au fost depuse la Casa de Asigurări de Sănătate, după caz; copii conforme cu originalul ale Declarației D112, Anexa 1.1 şi Anexa 1.2, aferente lunii în care se plătesc veniturile/indemnizaţiile, precum şi documentul justificativ care confirmă transmiterea Declaraţiei D112; delegaţie/împuternicire salariat pentru depunerea documentelor şi copie Carte de Identitate aparţinând salariatului sau delegatului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!