Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Munca Oradea(AJOFM) si Bihor ţine să atragă atenţia angajatorilor că s-a modificat forma şi conţinutul declaraţiei lunare a angajatorilor, privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată la bugetul asigurărilor pentru somaj.
„Aceste modificări se aplică începând cu declaraţia lunară, privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată la bugetul asigurarilor pentru somaj aferente lunii august”, a precizat Daciana Nica, directorul coordonator adjunct al AJOFM Bihor.
Având în vedere că până în prezent nu s-a finalizat şi implementat programul informatic pentru întocmirea şi preluarea declaraţiilor lunare în noua formă angajatorii sunt rugaţi să nu întocmească şi să nu transmită declaraţia lunară aferentă lunii august în vechea formă, pentru a nu fi obligate să depună ulterior declaraţii rectificative.
Norme noi
„Pentru declararea orelor din programul de lucru în care raporturile de munca ale salariaţilor au fost suspendate în temeiul art.52 alin(1) lit.d din Legea nr.53/2003 cu modificările şi completările ulterioare, şi pentru care salariaţii respectivi şi angajatorii au fost scutiţi la plata contribuţiilor la fondul de şomaj pentru perioada care a trecut de la data intrării în vigoare o ordonanţei de urgenţă, angajatorii care au beneficiat de prevederile respectivei ordonanţe, au obligaţia de a depune declaraţii rectificative”, a precizat Daciana Nica.
La data la care noul program de întocmire şi preluarea declaraţiilor va fi operativ, acesta va fi disponibil la sediul AJOFM Bihor, cu sediul în Oradea, str.Transilvaniei, nr.2 sau pe site-ul www.bihor.anofm.ro
Simona Albinaru
Citiți principiile noastre de moderare aici!