Ministerul Educaţiei a publicat metodologiile de organizare a evaluării competenţelor fundamentale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. În acest an şcolar, acestea se vor desfăşura în 9-23 mai pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional. Unităţile de învăţământ din Bihor care compun acest eşantion sunt: Liceul de Artă din Oradea şi Şcoala din Sălard pentru clasa a II-a, Liceul Teologic Penticostal „Betel” din Oradea şi Şcoala din Batăr pentru clasa a IV-a şi Grup Şcolar „Arany Janos” şi Şcoala din Buduslău pentru clasa a VI-a.
La clasa a II-a testele vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor şi cele de matematică. Rezultatele obţinute sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor despre stadiul formării şi dezvoltării competenţelor. Evaluarea elevilor de clasa a IV-a se face la limba română, limba maternă şi matematică şi nu se finalizează prin notă sau calificativ.
„Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de Centrul Naţional pentru Evaluare şi Examinare pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar”, a spus inspectorul Violeta Taichiş.
C.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!