Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) anunţă că, pentru a veni în sprijinul beneficiarilor şi pentru a minimiza pe cât posibil efectele negative, asupra activităţilor din sectorul agricol, ale răspândirii pe teritoriul României a pandemiei de coronavirus, a instituit o serie de măsuri menite să asigure flexibilizarea şi fiabilizarea interacţiunii cu fermierii. Astfel, prin Ordinul Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr. 89/03.04.2020, a fost aprobată primirea cererilor unice de plată aferente Campaniei 2020 prin utilizarea aplicaţiei IPA online, mijloacelor electronice de comunicaţii şi sistemului IACS, începând cu data de 06 aprilie 2020.
Online
Astfel, conform noilor prevederi centrele judeţene/locale APIA vor primi şi administra cererile de plată şi deconturile justificative şi vor acorde viza rentierilor agricoli aferente anului 2020 prin utilizarea mijloacelor electronice.
Documentele care se prezintă la depunerea cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia (copie CI/BI/paşaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se vor transmite la APIA, de către fermier sau rentier, în sistem online.
Conform dispoziţiilor noului Ordin, documentele care dovedesc că terenul agricol se află la dispoziţia solicitanţilor se transmit la APIA, fie de către fermier prin mijloace electronice disponibile, fie prin solicitarea online de către centrele judeţene/locale ale Agenţiei a adeverinţelor privind înscrierea în Registrul agricol şi trimiterea acestora de către Primării pe adresele e-mail ale centrelor judeţene/locale APIA.
Se reia depunerea
„Totodată, documentele specifice schemelor de plată pentru sectorul zootehnic, inclusiv Pachetul 8 din Măsura10, se transmit la APIA, prin mijloace electronice -telecomunicaţii disponibile, de către fermier sau de către Oficiile judeţene ale Agenţiei Naţionale pentru Zootehnie (Adeverinţa eliberată de asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea Registrului genealogic al rasei, Adeverinţa care certifică metisul cu rasa de carne, Adeverinţa prin care se confirmă respectarea raportului de maximum 35 femele ovine/caprine neînscrise şi neînregistrate într-un Registru Genealogic la un berbec/ţap cu certificat de origine, Adeverinţă eliberată de Asociaţia care conduce registrul genealogic al rasei solicitate la plata Pachetul 8 din Măsura10). Documentele specifice privind acordarea rentei viagere agricolă se transmit la APIA, prin mijloace electronice (telecomunicaţii) disponibile, de către rentier/împuternicit/mandatar/curator sau prin solicitarea online de către centrele judeţene/locale APIA a documentelor la primării (contractul/ele de arendare, adeverinţe de reziliere, adeverinţe de confirmare a suprafeţei totale existente în proprietatea rentierului). Cererile de plată aferente ajutoarelor de stat şi deconturile justificative privind masura Măsura 14 Bunăstarea animalelor se transmit la APIA prin mijloace electronice”, se menţionează în comunicat.
În ceea ce priveşte ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, formularul cererii de plată va fi transmis către fermieri prin mijloace electronice de către funcţionarii Centrelor Judeţene (CJ) ale APIA. Documentele aferente cererilor de plată pentru Măsura privind bunastarea animalelor, documentele aferente ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor şi cele pentru ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură vor fi scanate şi încărcate de către fiecare fermier pe un server extern (FTP) pus la dispoziţie de către APIA, unde vor avea drepturi doar de încărcare.
„Fermierii vor crea un director cu denumirea societăţii şi judeţul unde vor încărca formularul de cerere de plată şi documentele aferente perioadei pentru care solicită plată. Funcţionarii APIA CJ vor avea acces la serverul extern (FTP) şi vor descărca documentele aferente fiecărui fermier. Aceste documente vor sta la baza operării datelor în aplicaţia electronică de gestionare a sprijinului financiar şi efectuării verificărilor administrative ulterioare. După finalizarea verificărilor administrative şi aprobarea cantităţilor de motorină prin ordin MADR funcţionarii din cadrul CJ APIA (SMS) vor emite Decizia de plată care va fi transmisă prin mijloace electronice (poşta electronică) fermierilor”, precizează în comunicatul APIA.
Citiți principiile noastre de moderare aici!