66 de idei pentru Oradea au fost depuse de orădeni pentru exercițiul Bugetării Participative(BP) din acest an. Primăria Oradea are răgaz până luni în zori să le evalueze și să selecteze dintre ele pe cele care intră la votul online, care începe luni.
[eadvert]
„În situația în care consideră oportun, reprezentanții primăriei pot solicita clarificări suplimentare deponenților și actualiza proiectele în funcție de acestea. De asemenea, reprezentanții primăriei vor face o estimare realistă a costurilor aferente fiecărui proiect. Pentru proiecte similare, acestea pot fi unite (pentru a nu disipa numărul de voturi). Proiectele care nu respectă criteriile de eligibilitate vor fi respinse și nu vor participa la vot”, se arată în regulamentul de funcționare a procedurii consultative.
Zebre și sisteme de siguranță rutieră
Ca și în alți ani, orădenii cer și acum mai multe amenajări menite să crească siguranța în trafic. O cerere refuzată cu anii de Primăria Oradea se referă la mutarea trecerii de pietoni de pe Șaguna, în fața Liceul Teologic Reformat Lorántffy Zsuzsanna din Oradea.
Argumentul inițiatorului: „părinții, dar mai ales elevii traversează strada direct prin loc nepermis, ca să ajungă la trecerea de pietoni din partea cealaltă, pe str. Libertății și la intrarea în parc, deplasându-se către Podul Intelectualilor. Ar fi necesară o continuitate a trecerii de pietoni din parc până la intrarea în curtea școlii, vopsită cu vopsea roșie și dungi albe. Tot așa și în fața Grădiniței Evanghelice din str. Tudor Vladimirescu, nr. 26., nu există trecere de pietoni, unde ar fi foarte necesar, deoarece vis-a-vis, pe partea cealaltă a străzii există parcare pentru autoturisme, iar părinții cu copiii traversează strada direct, prin loc nepermis, existând pericolul de accidentare. Cea mai apropiată trecere este la peste 150 metri”.
În listă figurează și semaforizarea trecerii de pietoni de pe Calea Aradului, acolo unde a murit nevinovat Horia Chiva, de 12 ani.
Un alt orădean a cerut „treceri de pietoni, denivelate frumos, iluminate corect inclusiv la nivelul cailor de rulare in zonele periculoase (Calea Aradului, 6 martie și în zona școlilor).
De asemenea, legată de trafic este și propunerea de amenajare a spațiilor Kiss and ride la intrările în școli, acolo unde apar ambuteiaje la orele dimineții și la prânz, când ies copiii din ciclul primar.
Proiectele sunt postate pe pagina https://activ.oradea.ro/proiecte?page=1
Citiți principiile noastre de moderare aici!