Furmuseţea vehiculelor istorice a fost din nou etalată la cea de a IV-a ediţie a Raliului „Drumul Vinului” în organizarea Retromobil Club România Filiala Bihor. De vineri până sâmbătă, cele 38 de maşini parcurg 400 km în patru etape, traversând drumuri pitoreşti din regiunea Crişana, trecând prin Oradea, Sălacea, Săcuieni şi Băile Felix.
La start s-au perindat echipe din Oradea, Sânmartin, Mădăras, Hinchiriș, Cluj-Napoca, Gilău, Zalău, Turda, Bistriţa, Bucureşti, Sibiu, Timişoara, Târgu Mureş, Sangeorgiu de Mureş, Piteşti, Braşov. Tăşnad, Câmpulung, Suceava, după cum ne-a explicat Rencsik Otto, preşedintele Retromobil Club România Filiala Bihor, S-au înscris şi doi participanţi din Roma, Romoli Giulio şi Cardone Michele cu o maşină Fiat 500 din 1972.
Printre echipele carismatice şi remarcate de ei prezenţi la start s-a remarcat echipa din Oradea formată din Rencsik Evelin lşi Rencsik Anna cu o maşină roşie din 1976 marca Triumph 7 Spitfire 1500. Cea mai veche maşină înscrisă la raliu este un Plymouth din anul 1938 aparţinând lui Lazar Farkas din Braşov.
[eadvert]
La start s-a înscris şi directorul executiv Oradea Heritage, Angela Lupşea, care a făcut echipă cu soţul său într-o maşină VW 1300cmc din 1970. Plecarea lor a însemnat şi un mic moment de amuzament, pentru că tocmai la start maşinii i s-a înfundat motorul şi a trebuit împinsă ca să pornească. Cu ajutor, dar a pronit în raliu.
Printre maşinile înscrise s-au mai putut admira un Trabant 601 din 1981 venit din Bucureşti, un vehicul TriumpfAD din 1972 venit din Cluj Napoca, un Fiat 124 Spider din 1981 sosit din Sibiu, o Dacia 1300 din 1982 venită din Tăşnad, un Volvo din 1961 din Zalău sauun Jaguar XJ6 din 1988 sosit din Gilău.
Traseul maşinilor va cuprinde popasuri la Cramele Fort Silvan, la Zilele comunei Sălacea unde va avea loc şi o paradă a mişinilro după care se vor vizita celebrele pivniţe, sâmbătp urmând un tur ghidat al centrului istoric al Oradiei, rezultatele şi premiile fiind deernate în curtea Cetăţii.
Trimite articolul
XRable. Mi-arfi rusine sa merg in asa ceva
Macar stim de ce crapa pavajul.
Instagramabil de scump.
Cinste tuturor celor care au facut eforturi sa tina in functiune asemenea bijuterii pe 4 roti. Fara ele Romania ar fi mai saraca, fac parte din istoria automobilului autohton si nu numai.