Proiectul „Didact – Practica pentru tranziţia de la educaţie la viaţa activă în domeniul Ştiinţelor Educaţiei” a ajuns la final.
Timp de şase luni în cadrul proiectului au fost organizate activități care au presupus asigurarea tuturor condițiilor necesare de către cei doi parteneri în proiect: Universitatea din Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.
180 de studenți din cadrul programelor de studii de licenţă din domeniul Ştiinţele Educaţiei (mai precis de la specializările Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar şi Psihopedagogie specială organizate de Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane) au desfăşurat un stagiu de practică de 84 de ore în clasele și grupele a 13 unități de învățământ preșcolar, primar sau special, de stat sau private, din municipiul Oradea.
În cadrul orelor de practică de birou sau la clasă, studenții au putut să se familiarizeze cu ceea ce va reprezenta, în curând, realitatea unui loc de muncă din învățământul preșcolar, primar sau special, să ia contact direct cu «secretele» din spatele muncii la catedră (adică cu specificul componentei birocratice a profesoratului) și cu modul în care funcționează relațiile instituționale din interiorul unităților de învățământ.
Subvenţii
Toate aceste lucruri s-au putut desfășura în condiții optime datorită implicării a 30 de tutori, cadre didactice cu experiență în învățământul preuniversitar, care au avut în grijă câte şase studenți de la specializările amintite.
„Vechea artă a mentoratului și tutoratului, specifică procesului de devenire a unui cadru didactic, a fost pusă în practică cu cele mai mari șanse de reușită. Ca modalitate de a asigura motivația și recompensarea studenților selectați în grupul țintă, proiectul a prevăzut acordarea unei subvenții în valoare de aproximativ 800 de lei pentru fiecare participant.
De asemenea, la finalul proiectului, au fost acordate premii în valoare de peste 1.000 de lei pentru 10 studenți declarați câștigători ai unui concurs de eseuri cu tema «Proiect de autoperfecționare didactică», eseuri în care și-au descris dorințele și planurile de viitor în contextul meseriei de profesor din grădinițe, școli sau centre pentru educație incluzivă.
În plus, pe lângă tutoratul în vederea deprinderii de competențe și cunoștințe specifice, proiectul a presupus și crearea unor materiale inovative care să sprijine desfășurarea practicii și de către generațiile viitoare de studenți în domeniul pedagogiei (ghiduri de practică, caiete speciale etc.), dar și a unor ședințe de consiliere de carieră (împreună cu materialele tipărite aferente) menite să ajute studenții în vederea deciziilor de carieră care îi așteaptă în viitorul apropiat”, a declarat conf. univ. dr. Karla Peter, managerul de proiect.
De asemenea, în cadrul proiectului a fost amenajat un laborator multi-funcțional destinat cercetărilor cu grupuri mici de studenți, consilierii profesionale sau realizării de materiale didactice sau auxiliare.
Proiectul a fost derulat de Universitatea din Oradea, prin Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane.
Valoarea totală a proiectului a fost de 832.446 lei, din care finanţarea nerambursabilă a fost de 815.797 de lei, iar perioada de implementare a fost de 6 luni (lunile iulie-decembrie 2015). Partenerul în implementarea acestui proiect a fost Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!