Începând cu data de 1 iulie 2010, TVA se va colecta în procent de 24%. „Prin OUG 58/2010, care s-a publicat în Monitorul Oficial nr.431/28.06.2010, s-a modificat cota standard de TVA de la 19% la 24%. Începând cu data de 01.07.2010, pentru toate operaţiunile impozabile care nu sunt supuse cotelor reduse, din punct de vedere a TVA, contribuabilii vor colecta TVA utilizând cota de 24%”, a declarat Ioan Mihaiu, directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor.
Operatorii economici care deţin stocuri de mărfuri în reţeaua de comercializare cu amănuntul sau alimentaţie publică sunt obligaţi să modifice casele de marcat. „Atenţionăm operatorii economici asupra obligaţiilor ce le revin privind recalcularea TVA neexigibilă la data de 01.07.2010 şi actualizarea caselor de marcat astfel încât bonul fiscal emis să cuprindă taxa pe valoarea adăugată cu indicarea cotei de TVA standard, de 24%, începând cu aceeaşi dată a subliniat Ioan Mihaiu.
Modificarea softurilor
Modificarea softurilor caselor de marcat se face de către societatea comercială de la care a fost achiziţionată casa de marcat electronică fiscală sau de către unităţile cu care comercianţii au contract de service, unităţi acreditate de Ministerul Finanţelor Publice. În Bihor sunt acreditate următoarele societăţi cu acest domeniu de activitate: Sintezis Birotica, Minim Service, Nextira, IIRUC Oradea, Misabi Electronic, DEC, Keysis, Argeşana, Asinti. „Noi suntem pregătiţi pentru a face modificarea softurilor. Avem deja câteva sute de programări şi vom avea program prelungit, chiar şi până la ora 2:00 noaptea dacă este cazul. Modificarea în sine nu durează mult, circa 10 minute/casă de marcat. Preţul este de 60 de lei plus TVA”, ne-a informat Andrei Starinschi, director tehnic la Sintezis Birotica, una dintre societăţile acreditate în Bihor.
În judeţ, potrivit informaţiilor primite de la DGFP Bihor sunt în evidenţă circa 27.000 de case de marcat la plătitorii de TVA.
Cei care nu reuşesc să-şi modifice în timp util casele de marcat nu trebuie să dispere. „Legea prevede că în situaţii de urgenţă ei pot folosi un registru special, pe care-l primesc odată cu casa de marcat, în care se trec toate livrările, după care se înregistrează. De asemenea, în locul bonului fiscal emit un bon de mână”, a explicat directorul Finanţelor bihorene.
D.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!