În luna septembrie, municipalitatea a finalizat lucrările la noua hală din Piața Cetate. Tot atunci, primarul orașului anunța că până la finele lunii octombrie, comercianții din modulele pentru vânzarea de produse din carne și lactate vor trebui să se mute în noua construcție.
De asemenea, vânzătorii de fructe şi legume din piaţă urmau să fie mutaţi în cortul amplasat deja între noua clădire şi blocul Cicero, pentru a putea începe lucrările din cadrul celei de a doua etape de reabilitare a pieței.
Plata în avans
Doar că acest lucru nu s-a mai întâmplat, iar oamenii ne-au sesizat cu privire la faptul că au avut de plătit un avans și utilități pentru noul spațiu, pe care nu l-au ocupat încă. Pe lângă aceste cheltuieli, comercianții au avut de achitat și chiria pentru vechiul spațiu.
„Am plătit 1.650 de lei avans, plus utilități 200 de lei. De asemenea, am mai primit și o a doua factură pentru utilități, care este scrisă de mână de către contabilă. Când am întrebat cum să plătesc dacă factura nu a fost emisă, mi s-a spus că sunt obraznică. Acum am primit și factura pentru spațiul vechi. Adică stăm într-un spațiu și plătim două? “, ne-a declarat unul dintre comercianți.
În ciuda investițiilor, unii comercianți care urmează să se mute în noua hală se plâng de faptul că vor avea de plătit o chirie foarte mare, deși nu au primit toate condițiile care le-au fost promise.
„Ne-au spus că vom avea apă caldă, dar nu avem. Ne-au montat un robinet care încălzește apa, pentru care vom plăti bani mulți în plus la factura de curent. Noi plătim chirie de 1.650 de lei, dar cu tot cu utilități vom depăși cu mult suma de 2.000 de lei. Nu înțeleg de ce trebuie să plătim în avans? De ce să mă condiționeze și să se bazeze pe banii mei, dacă eu stau tot aici (n.r. în vechiul spațiu)? Tu din 28 august te-ai folosit de banul meu, eu de unde să știu că din ianuarie ne mută, sau ne lasă tot aici“, ne spune un alt comerciant.
„Noi am cerut să rămânem aici“
Părerile sunt împărțite însă. În timp ce unii sunt revoltați de prețuri și de faptul că nu au fost mutați, alți comercianți spun că, de fapt a fost o înțelegere între chiriași și ADP. Aceștia au cerut ca, inclusiv anul acesta, să fie lăsați în vechile spații, pentru a le fi mai ușor clienților să îi găsească, în special în această perioadă.
„Noi l-am rugat pe domnul Andrica să ne lase aici (n.red. – în vechiul spațiu), pentru că nu am vrut să încurcăm clientul în perioada asta aglomerată“ ne-a povestit o vânzătoare din sectorul lactate.
Același răspuns l-am primit și de la șeful Administrației Domeniului Public (ADP), Liviu Andrica.
„Pentru a putea fi dată în folosință noua hală, am mai avut de făcut câteva modificări, cum ar fi partea cu apă caldă. La început, apa caldă nu era prevăzută în proiect și nici nu va fi legată la rețea până nu se finalizează și etapa a doua. Dar noi am achiziționat niște încălzitoare pe care le-am montat pe chiuvete și care funcționează. Noi, de la jumătatea lunii octombrie puteam să începem să îi mutăm, dar la insistențele lor, am ajuns la o înțelegere cu constructorul și cu primăria să nu îi perturbăm în preajma sărbătorilor“, spune Andrica.
Banii – reportați
Legat de facturile primite, directorul ADP spune că „toată lumea care a luat modulul a plătit de la 1 octombrie o chirie care se va reporta în luna ianuarie, când se vor muta în hală“. Același lucru ar urma să se întâmple și cu factura pentru utilități. De asemenea, acesta mai adaugă și că, pentru a face loc tuturor comercianților, cortul din curte a fost prelungit cu încă 400 mp, acesta ajungând acum la 1.400 mp în total.
Trimite articolul
Xoare cum au rezolvat problema la comisia de cultura cand au inlocuit gratiile din fier forjat cu scoch negru lipit pe geam? Este sau nu este cladire de patrimoniu? Iaca ce cultura au primasii nostrii si respect pentru patrimoniul local!