BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
De ce anvelopele all season nu sunt recomandate celor care circulă mult vara cu mașina?

De ce anvelopele all season nu sunt recomandate celor care circulă mult vara cu mașina?

la 7 April 2025 17:33 Reactualizat la: 8 April 2025 17:40

De ce anvelopele all season nu sunt recomandate celor care circulă mult vara cu mașina?

7 April 2025 17:33 Reactualizat la: 8 April 2025 17:40
Anvelopele all season nu sunt recomandate celor care circulă frecvent vara, deoarece au performanțe slabe pe asfalt încins, distanțe de frânare mai mari și se uzează mai repede în condiții de temperatură ridicată.
Anvelopele all season nu sunt recomandate celor care circulă frecvent vara, deoarece au performanțe slabe pe asfalt încins, distanțe de frânare mai mari și se uzează mai repede în condiții de temperatură ridicată.

Trimite articolul

X

De asemenea, oferă un confort redus și pot crește consumul de carburant, fiind proiectate ca soluții de compromis, nu pentru performanță optimă în sezonul cald.

Mulți șoferi aleg anvelopele all season pentru că par o soluție comodă și economică. Totuși, pentru cei care conduc frecvent vara, aceste anvelope pot aduce mai multe dezavantaje decât beneficii, iar siguranța este primul lucru compromis.

Performanță redusă pe asfalt încins

Anvelopele all season sunt create pentru a face față unui spectru larg de temperaturi și condiții meteo, însă acest compromis vine cu un cost important: performanța scade semnificativ în condiții extreme, mai ales pe caniculă. Vara, asfaltul poate atinge temperaturi de peste 50°C, iar anvelopele all season, care conțin un compus mai moale decât cele de vară, se înmoaie excesiv, pierzând aderența. Acest lucru afectează grav stabilitatea în curbe, timpul de reacție la frânare și controlul general asupra mașinii, mai ales la viteze mari sau în situații de urgență. Pentru cei care circulă mult vara, mai ales pe autostrăzi sau drumuri naționale, acest risc este semnificativ și nu ar trebui ignorat.

Distanță de frânare mai lungă

Unul dintre cele mai importante dezavantaje ale anvelopelor all season în sezonul cald este creșterea distanței de frânare. În testele comparative, anvelopele de vară frânează mult mai eficient pe asfalt uscat sau umed, la temperaturi ridicate, în timp ce cele all season pot avea o distanță de frânare cu până la 20% mai mare. În orașe aglomerate sau pe drumuri rapide, fiecare metru în plus poate face diferența între un accident evitat și o coliziune. Pentru șoferii care conduc zilnic, aceste secunde pierdute pot însemna riscuri suplimentare pentru ei și ceilalți participanți la trafic.

Uzură prematură în sezonul cald

Un alt aspect important de luat în calcul este uzura anvelopelor. Anvelopele all season, fiind mai moi pentru a face față și temperaturilor scăzute, tind să se uzeze mai repede vara, când temperaturile cresc semnificativ. În special la rulare constantă în oraș sau pe distanțe lungi, căldura excesivă și frecarea permanentă cu asfaltul încins duc la o deteriorare accelerată a benzii de rulare. În timp ce anvelopele de vară sunt construite să reziste la astfel de condiții, cele all season vor trebui înlocuite mai devreme decât te-ai aștepta, ceea ce înseamnă costuri suplimentare pe termen lung, anulând aparenta economie inițială. Dacă totuși te hotărăști să cumperi un set nou de anvelope all season îți recomandăm să alegi un vânzător de anvelope serios, cu vechime și experință în domeniu, cum ar fi magazinul de anvelope și jante Vadrexim.

Confort scăzut și consum mai mare

Pentru cei care călătoresc frecvent, confortul și economia de combustibil sunt aspecte esențiale. Anvelopele all season, nefiind optimizate pentru rularea în condiții estivale, pot produce mai mult zgomot la viteze mari și au o rezistență la rulare mai mare comparativ cu anvelopele de vară. Acest lucru se traduce printr-un consum mai ridicat de carburant, dar și printr-o experiență de condus mai puțin plăcută, cu vibrații mai accentuate și o direcție mai “moale”. Într-un drum lung, diferențele se simt clar, iar șoferii activi vor observa rapid că anvelopele all season nu oferă nivelul de rafinament pe care îl asigură cele dedicate sezonului cald.

foto: vadrexim.ro

Ineficiență pe carosabil ud la temperaturi ridicate

Deși anvelopele all season sunt proiectate să se comporte decent în condiții umede, performanța lor vara pe ploaie lasă de dorit. La temperaturi ridicate, ploaia torențială creează un strat subțire de apă fierbinte pe carosabil, iar anvelopele all season nu reușesc să evacueze la fel de eficient apa ca modelele de vară. Acest lucru favorizează apariția acvaplanării, fenomen care duce la pierderea totală a controlului asupra mașinii. Pentru cei care fac naveta zilnic sau conduc pe trasee lungi vara, siguranța în astfel de condiții nu poate fi lăsată la voia întâmplării.

Gândite pentru compromis, nu pentru performanță

Anvelopele all season sunt o soluție de compromis – funcționează acceptabil în mai multe condiții, dar nu excelează în niciuna. Acest lucru le face utile pentru șoferii care circulă puțin, în special în zone cu climă blândă, unde nu se înregistrează extreme de temperatură. Însă pentru cei care petrec mult timp la volan, în trafic intens sau pe drumuri lungi, este esențial ca anvelopele să ofere performanță optimă, adaptată sezonului. Așadar, vara, cele mai sigure și eficiente rămân anvelopele dedicate, nu cele universale.

Concluzie

Deși anvelopele all season pot părea o alegere convenabilă la prima vedere, ele nu sunt potrivite pentru șoferii care circulă mult vara. Performanța scăzută pe carosabil fierbinte, distanțele mari de frânare, uzura accelerată și confortul redus sunt doar câteva dintre dezavantajele reale. Pentru siguranță, stabilitate și eficiență, anvelopele de vară rămân opțiunea corectă atunci când temperaturile cresc și kilometrii se adună.

Advertorial CH25584

Trimite articolul

X
Taguri:
cauciucuri ,
vadrexim
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    România

    Caz fără precedent în România: doi copii au cerut ordin de protecție împotriva propriilor părinți
    Doi frați, în vârstă de 13 și 15 ani, din județul Arad au cerut ordin de protecție împotriva părinților.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Laborator de idei la Teatrul Arcadia: primul workshop din proiectul „Minți curioase”, cu elevi din nouă școli orădene
    Proiectul „Minți curioase” este un demers de educație non-formală cu suport artistic.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    „Secrete de atelier” expuse de membri ai Atelierului de Fotografie din Debrețin
    Vor fi expuse peste 40 de fotografii de mari dimensiuni, alb-negru și color.

    BIHON CAO

    Compania de Apă Oradea angajează!

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunţ public privind decizia etapei de încadrare

    România

    O femeie de 22 de ani a fost omorâtă cu toporul în fața mamei și a copiilor. „Venea ăla micu’ alergând: A omorât-o! Mama!”
    Tânăra a fost ucisă în cursul zilei de luni, 16 iunie.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    A fost emisă autorizația de construire pentru primul tronson al DEx Oradea-Arad
    Constructorul are doi ani la dispoziție pentru finalizarea lucrărilor.

    Bihon CSM Oradea

    Bogdan Remeș revine în activitate și va juca pentru campioana României la polo, CSM Oradea
    Fostul internațional orădean Bogdan Remeș, care s-a retras din activitatea competițională în vara anului trecut, a decis să joace din nou.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.