Circulația feroviară va fi închisă total pe o porțiune de 89 de kilometri între Cluj și Oradea, iar pe alți 28 de kilometri, trenurile vor circula pe un singur sens. În loc de tren, pe o porțiune de 22 de kilometri vor fi disponibile microbuze și autobuze.
[eadvert]
În fiecare zi, 19 trenuri fac drumul dus-întors între Cluj și Oradea. Două treimi dintre acestea sunt de la CFR Călători, iar restul sunt deținute de TFC și Transferoviar. Cel mai rapid tren care parcurge cei peste 150 de kilometri este un tren internațional, care face două ore și jumătate, având două opriri intermediare. Cele mai lente trenuri sunt cele care opresc în 42 de stații, facând astfel aproape patru ore până la destinație.
Se dorea electrificarea acestui tronson de peste 30 de ani. În România, sunt puține porțiunile unde trenurile pot circula cu peste 100 km/h, în special în cazul zonelor montane. Cele mai rapide trenuri au viteza medie de 60 km/h. Până acum, niciun tren nu a parcurs distanța de la Oradea la Cluj în mai puțin de 2 ore și 12 minute, ținând cont și de lungile porțiuni montane.
Cursele între Oradea și Cluj au fost începute acum 153 de ani, calea ferată fiind inaugurată pe 7 septembrie 1870, purtând numele Nagyvárad–Kolozsvár-vasútvonal.
Poziția CFR Călători
„În cadrul proiectului de “Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria.
Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024. Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare.
În ceea ce privește circulația trenurilor de marfă, menționăm faptul că aceasta va fi retrasată pe rute alternative.
Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026”, citați de hotnews.ro.
Lucrări desfășurate pe patru loturi
Lotul 1: Cluj Napoca- Aghireș, pe o suprafață de 30,41 kilometri, licitație câștigată de asocierea RAILWORKS pe 20 octombrie 2022. Valoarea contractului este de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA.
Lotul 2: Aghireș- Poieni, suprafață de 36, 53 kilometri, lucrare efectuată tot de asocierea RAILWORKS, care a câștigat licitația pe 2 noiembrie 2022. Valoarea contractului este de 1.535.202.975,30 lei, fără TVA.
Lotul 3: Poieni – Aleșd, o suprafață de 52,74 km, a fost desemnată câștigătoare asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN pe 20 octombrie 2022. Contract de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA.
Lotul 4: Aleșd – Frontieră (46,74 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI&C SPA – SALCEF SPA (20.10.2022). Contract de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA.
Trimite articolul
Xlasa, bine ca avem autostrada gata intre oradea si cluj
-
In sfârșit, vor fi clienți pt compania aeriană…
Mai e putin si singurul mod sa ajungem la Cluj va fi daca face cineva o carare pe langa calea ferata, sa mergem pe jos…
-
Cararea se va scoate la licitatie anul viitor, va costa 200 de milioane de EUR, se va face prin programul PNSTF-MUE si va fi gata in 2030.
-
Nu merge nimeni Cluj, ce sa faci acolo? Clujemii vin sa vada dezvoltarea la noi
-
Indiferent de sensul de parcurgere, problema rămâne.
-
Pai know-how-ul e deja imens, sa-i intrebe pe cei de la pmo-otl cum au lasat centrul orasului 1 an fara tramvai, iar portiunea spre Cantemir 2 ani. Au multe de invatat cei de la cfr. Curse cat mai rare, si cat mai scumpe etc. Pentru dezvoltare si eficienta. Si sporuri de performanta.
Bolojan inchide linia ca sa se mearga oamenii cu compania lui de zbor unde preturile sunt mult mai mari si asa face el bani de campanie.
Eu am inteles ca inchideti ruta Cluj-Bihor. Dar ati scos toate trenurile directe care vin din Bucuresti, Brasov spre Cluj. Deci singura alternativa e sa calatorim 4-5 -6 ore in plus cu legaturi. Eu chiar nu inteleg, un plan nu s-a facut pentru asta? Deci spuneti ca minim 2 ani trebuie sa ne chinuim ca la noi doar asa se poate!!!????? Nu imi vine sa cred…zic minim ca pana acum niciodata nu s-a putut respecta perioada estimata.