„DN 76 Oradea – Bitii va fi cap – coadă terminat la nivel de asfalt”, anunță prefectul Dumitru Țiplea.
Directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, dă detalii: „La 1 Decembrie, se va circula la nivel de asfalt. Lucrări în afara părții carosabile vor exista – rigole betonate, accese, lucrări mărunte. Dar pe tot tronsonul se va circula la 1 Decembrie la nivel de asfalt”. Declarația îi aparține lui Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj, convocat de prefectul Dumitru Țiplea pe a anunța public că deranjul de pe DN 76 va înceta, practic, până la 1 Decembrie. Adică peste trei săptămâni. „Acest proiect a fost lăsat deoparte. S-a lucrat începând din 5 – 8 august. Studiile geo nu au fost făcute la vremea respectivă. A trebuit să schimbăm proiectul”, explică Cecan, afirmând că în 2019, când s-au dat ordinele de începere a lucrărilor, au fost neglijate aspecte de ordin tehnic, ce țin de portanța drumului.
Stadiul fizic pe DN 76
Cele trei tronsoane de drum se află azi la stadiu fizic de 64% (Porr), 76% (ARL Cluj), respectiv 79% (Drum Asfalt. grup Selina – Trameco Oradea).
Până la 1 Decembrie, se va circula pe acest drum la nivelul stratului de uzură, iar directorul Cecan îi mulțumește prefectului Țiplea că a ajutat în relația cu primăriile și că a insistat pentru urgentarea acestei lucrări. Va exista, totuși, o porțiune de circa 500 care va rămâne în curs de amenajare, la intersecția cu DJ 768 Lăzăreni – Holod.
Între Oradea și Sânmartin se montează borduri și se vor realiza piste de biciclete și trotuare pe ambele părți, anunță directorul Secției Drumuri Naționale (SDN) Oradea, Traian Bulzan. De asemenea, la intrarea în Băile Felix se amenajează un sens giratoriu, pentru soluționarea conflictului de trafic cu DN 76. În privința marcării drumului, Cecan spune că se va face un marcaj provizoriu.
Drumul de Marghita intră, încet-încet, în secolul vitezei
Pe DN 19 E, s-a reciclat în sit tronsonul Poclușa de Barcău – Sălard (13,4 km), aici așternându-se un strat de uzură gros de 6 cm. Urmează să fie așternute două straturi de asfalt – anrobat și BA 16 – și pe tronsonul Sălard – Biharia (11 km), cu o grosime de 12 cm. „Aici, capacitatea portantă a drumului este relativ bună, astfel încât nu trebuie reciclat”, ne declară directorul SDN Oradea, Bulzan. Termen-limită: 1 Decembrie.
Estetica drumurilor, o migrenă în România
Având în vedere preocuparea președintelui CJ, Ilie Bolojan, privind estetica rutieră a rețelelor de drumuri din județul Bihor, prefectul Țiplea transmite că a discutat deja cu directorii Cecan și Bulzan. Prefectul le găsește o scuză în personalul puțin, la SDN Oradea: 70 de muncitori la SDN Oradea, adică în medie 4 pe fiecare district (30 – 35 km lungime fiecare).
„Eu i-am sesizat în destule rânduri. Iarbă crescută, boscheți foarte mulți, până pe carosabil. Pe Centura Oradea, parapeții elastici extrem de murdari. Niciodată nu se mătură”, declară prefectul, care admite faptul că este nevoie ca investițiile să fie întreținute, deoarece siguranța rutieră depinde de modul în care sunt semnalizate drumurile. „Degeaba facem lucruri bune, dacă nu reușim să le întreținem. În principiu, de anul viitor le vom face în regie proprie, așa cum am făcut drumuri în regie proprie. Am cerut suplimentarea posturilor DRDP Cluj cu aproximativ 200 de muncitori. Suntem convinși că ne vor aproba, chiar avem nevoie de oameni. Este imposibil de făcut munca aceasta fără personal. Nu am cerut decât muncitori, pentru partea de regie proprie”, subliniază Cecan.
[eadvert]
Trimite articolul
XFain, dar cum ramane cu spitalele dotate cu mai multe paturi/ deartamente ati ??? Noi in continuare suntem fruntasi in betoane, si amenzi pentru nepurtarea mastilor, dar din banii ceruti/primiti de la uniune nu am facut nimic pentru a diminua suprasolicitarea sistemului medical stiind ca va veni acest val peste noi.Au trecut 6 luni in care nu s-a facut nimic in acest sens
Gunoaie sunt toti care ne conduc
Când apare un articol despre un spital nou care va fi construit în Bihor, neapărat sa veniți toți și sa spuneți “fain, dar cum rămâne cu drumurile județene?”
Doar așa vom cladi o societate grozava. Cu astfel de retorica!
pe DN76 nu prea se face reabilitare cu schimbarea infrastructurii ci mai degraba recciclare in situ adica bataie de joc iar decontarea se fae pentru reabilitare mai mult ca sigur trebuie anchetat cine a aprobat modificarea si a inlocuit reabilitarea cu reciclarea in situ.
”Oradea -Marghita in secolul vitezei ” mereti ma dreqului asta e mai rau decat un banc sec … Americanii ar folosi drept Montagne Rouse la viteze de peste 80 de km/h, la cat e de valurit ! Daca nu sunteti in stare sa faceti o lucrare bine cap coada calumea treceti la sapa si lasati pe altii mai priceputi !!! ESTE BATAIE DE JOC CE ATI FACUT ACOLO !!!
dar neaparat sa-l termine pana in 1Dec, sa putem defila pe ea de ziua nationala 🙂
Nici o sansa pe 1 decembrie sa fie gata. Mai sunt O GRAMADA DE lucrari , nici macar incepute.
-
pai ce? PNL nu poate fi patriot? el nu poate aplica aceleasi politici ca si PSD? sa faca in asa fel incat toate sa fie gata de ziua Romaniei?
iar fraierii zis si “cetatean” nici sa nu mai aiba curajul sa zica ceva de rau la adresa celor care nu pot dormi noaptea de gandul cum sa ne faca cat mai mult bine