Primele 5.000 de bilete vor fi puse în vânzare vineri, la ora 18:00, doar pentru fanii pre-înregistrați, iar prețul unui abonament este 222 lei, plus taxe Eventim. Din punct de vedere al numărului de participanți, ne pregătim pentru o ușoară creștere a traficului general pe cele patru zile de festival, estimând între 65.000 și 70.000 de participanți pe zi.
Perioada de pre-înregistrări pentru bilete și abonamente la UNTOLD 2016 a fost deschisă în urmă cu o lună și s-a bucurat de o receptivitate fantastică din partea fanilor. Peste 30.000 de fani și-au exprimat preferințele pentru line-up-ul ediției următoare.
Din punct de vedere al stilului muzical, UNTOLD va rămâne un festival mainstream în preponderență dedicat Electronic Dance Music, cu un line-up format din cele mai bine cotate nume ale momentului regăsite în topurile muzicale internaționale. Pe lângă asta, noutatea ediției următoare este faptul că vom încerca să mizăm și pe muzica și artiști live, chiar dacă va fi necesară pregătirea a două set-up-uri diferite de scenă și necesar tehnic, credem că va fi un plus apreciat de fani.
UNTOLD 2015 cifre și impact în comunitate
Prima ediție UNTOLD Festival a însemnat 4 zile de festival în vara anului 2015, mai exact 30 iulie – 2 august 2015, cu un trafic cumulat de peste 240.000 de festivalieri, cu o medie de peste 60.000 de participanți pe zi, cel mai mare eveniment al programului Cluj-Napoca 2015, Capitala Europeană a Tineretului.
Conform datelor colectate de operatorul de ticketing al festivalului, 25% din biletele și abonamentele festivalului au fost vândute în Cluj-Napoca, având astfel un festival la care au participat în fiecare zi aproximativ 15.000 de clujeni, iar restul de 45.000 de oameni au venit la UNTOLD din afara Clujului, din orașe precum București, Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu, Iași etc., sau din străinătate. 15% din totalul de participanți au fost turiști străini, topul vânzărilor de bilete pe țări conturându-se în felul următor: Marea Britanie, Germania, SUA și Canada, Franța, Italia, Ungaria, Austria, Moldova, Olanda, Danemarca, Japonia. Mai mult, UNTOLD Festival a atras și câțiva participanți din țări exotice precum Mexic, Noua Zeelandă, Maroc, Egipt și Singapore.
Conform estimărilor organizatorilor, în cele 4 zile de festival, cei 180.000 de turiști, veniți din afara Clujului (trafic general) au cheltuit în medie 100 de euro pe cazare, masă și diverse sesiuni de shopping, rezultând o infuzie de capital de 18 milioane de euro în plină perioadă a verii. Festivalul a atras în Cluj-Napoca bugetul echivalent unui city break din străinătate, raportându-ne la bugetul pe persoană.
Nominalizări și premii
European Festival Awards a nominalizat festivalul clujean la două categorii în competiția europeană: Best Major Festival și Best New Festival, având concurente festivaluri cu tradiție precum Tomorrowland, Szighet sau Exit.
Campania Pay with Blood, pe care UNTOLD Festival a derulat-o în colaborare cu Institutul Național de Transfuzie Sanguină (INTS) și McCann București, a fost răsplătită la una din cele mai prestigioase competiții și gale ale comunicării, Golden Drums din Portoroz, cu două premii Silver Drum, la categoriile New or innovative și PR.
Citiți principiile noastre de moderare aici!