Dusă pe șantierul noii săli polivalente de către șeful PSD Bihor, Ioan Mang și de prefectul Ioan Mihaiu, Viorica Dăncilă s-a uitat la planșe. După care, întrebată de JURNAL BIHOREAN & BIHON.RO ce se întâmplă cu celelalte două tronsoane din autostrada care trece prin Bihor, Dăncilă și secretarul de stat Dragoș Titea au venit cu vești proaste.
De altfel, chiar Ioan Mang a condus discuția spre autostradă, când a informat-o pe premierul demis de faptul că firma care construiește noua polivalentă de 5.000 de locuri, Selina – Trameco (în fapt, partener al SC Construcții Erbașu), lucrează și la autostradă. “Același grup de firme construiește și autostrada și sunt cu aproximativ 10 luni în avans față de termenul estimat. Termenul era septembrie anul viitor și ei vor da în circulație în decembrie, anul acesta”, crede liderul PSD Bihor, chit că Beniamin Rus, patronul Selina, a anunțat deja că va aștepta până când constructorul autostrăzii maghiare va veni cu asfaltul la graniță, pentru a turna în tandem. Dăncilă: “Noi am ținut foarte mult la termene. Întotdeauna am apreciat și am sancționat când s-a depășit termenul de finalizare”.
JURNAL BIHOREAN & BIHON: Se speculează faptul pentru un tronson din Bihor al autostrăzii A3, Suplacu de Barcău – Chiribiș, ar urma să se reia licitația câștigată de SC Construcții SA Sibiu cu un partener din Croația. După cum bine știți, mai este o adjudecare de licitație pentru care nu s-a semnat contractul, între Chiribiș și Biharia. Aici este vorba despre aceeași firmă care lucrează deja între Biharia și Borș. Ce știți despre aceste aspecte? Noi le așteptăm cu înfrigurare să intre în execuție, deoarece nu mai este vreme de pierdut cu infrastructura critică, în țara aceasta.
Viorica Dăncilă: Știm acest lucru și știți foarte bine am avut toată deschiderea față de infrastructură.
Ceea ce știu eu este că firma din Croația (Hidroelektra Mehanizacija D.D.) a intrat în insolvență. În cealaltă situație este o contestație. (îl invită pe secretarul de stat în Transporturi, Dragoș Titea, să răspundă – n.red.).
Dragoș Titea: Având în vedere intrarea în insolvență a constructorului din Croația, am sistat această lucrare. La cealaltă este o contestație, imediat ce se vor depune toate clarificările, se va da drumul la procedură.
JURNAL BIHOREAN & BIHON: Confirmați faptul că se va relua licitația pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș?
Dragoș Titea: Se va relua licitația, cât mai repede posibil.
Viorica Dăncilă: Intrarea în insolvență presupune acest lucru, pentru că nu poți lucra cu o firmă care intră în insolvență, deoarece nu știm care va fi parcursul. Și atunci, din cest motiv… Dar încercăm să facem tot ce este posibil pentru a grăbi pașii.
JURNAL BIHOREAN & BIHON: Este vorba doar despre partenerul croat sau și liderul de asociere, firma din Sibiu, are probleme?
Dragoș Titea: Este vorba despre partenerul din Croația.
JURNAL BIHOREAN & BIHON: Despre electrificarea căii ferate Episcopia Bihor – Cluj ce ne puteți spune? Este un alt obiectiv de investiții mult așteptat.
Dragoș Titea: Este un proiect la nivelul Companiei Naționale de Infrastructură. Este în atenția noastră, cum și cele 47 de gări care au fost puse din programul de gruvernare ale PSD se vor realiza. Sperăm că cei care vor veni la MT vor continua aceste investiții. Este un proiect foarte important.
Ciudățenii: Cuc a făcut pe… neștiutorul
În mod curios, conform celor relatate de economica.net, CNAIR decidea anularea licitației pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș în data de 11 octombrie. Aceasta în condițiile în care, la patru zile după, în 15 octombrie, prezent fiind în Bihor, chestionat fiind pe acest subiect de către JURNAL BIHOREAN & BIHON, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, susținea că acest contract se va semna, însă doar după ce SC Construcții SA va depune toate documentele solicitate de CNAIR!
Firma din Sibiu nu s-a împăcat cu această situație, contestând deja la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) decizia de anulare a licitației. Mai mult, Construcții SA cere obligarea CNAIR să reia procedura de atribuire și să invite compania să semneze contractul de execuție, arată economica.net.
Cuc: Strabag să își retragă contestația. Viitorul ministru să stea pe șantiere!
Trimite articolul
Xautostrazile sunt greu de realizat pentru toate guvenele posdecembriste. toate dovedind incompetenta, rea credinta si tergiversarea lor pana la calendele grecesti, daca nu ies comisioanele mai bine nu se fac cam asta e adevarul cu autostrazile. Ar trebui ca CNAIR sa aiba firme de constructii in interiorul lor firme de stat si sa construiasca ei nu sa stea la cheremul unor firme ipotente , neserioase si incapabile sa faca lucrari de calitate si in termen.
Dăncilă copia infractorului Dragnea…
Analfabeta Dăncilă, sau psd vocea Moscovei
PSD, un partid maniacal antijustiţie, s-a pus, singur, în afara legii. Dar aparenţele înşală. Nu sîntem în faţa unei urgenţe, ci a unei datorii vechi. PSD trebuia desfiinţat demult.
Rusia și-ar dori un președinte slab și dezorientat în țara noastră, de aceea o susține pe Dăncilă. E un pariu disperat și pierzător”
Dăncilă… Când un analfabet ajunge prim-ministru, nu e clar că oricine poate să facă orice în această ţară? Nu mai există repere, valori, nimic“
povesti, acuma la plecare, pana acum au tergiversat licitatiile ca sa aiba motive sa nu se faca autostrada iar acum in campanie vine cu promisiuni mincinoase si desarte, cine o mai crede, nimeni.
România țară modernă și prosperă cu politicieni și cetățeni superintelectuali… Bă…. mă lași!!!??
indiferent de ce partide au fost la guvernare, de 25 de ani tot la faza de licitatie suntem cu autostrada aia de rahat !!! penibil
a fugit croatii cu banii si voi nu8 ati primit nikkka….
sa va dea dumnezeu toate bolile de pe pamant de com,unisti
Au toti niste fete…te apuca rasul…!!!!