Iubitorii mașinilor autohtone Dacia vor putea achiziționa prin Programul „Rabla Plus” și modelul electric. Primul model electric produs de Dacia – „Comfort Plus”- va costa 18.100 euro (TVA inclus). Potrivit unui comunicat Dacia, începând din 20 martie, Dacia deschide online precomenzile pentru versiunea „Comfort Plus” a primului său model electric.
[eadvert]
Dacia Spring dispune de un motor electric de 33 KW (45 CP), cuplat cu o baterie de 26,8 KWh și poate fi alimentată atât la o priză casnică de 220V cât și la un Wall Box sau, opțional, la o bornă DC. Modelul are o autonomie de 230 km conform ciclului WLTP și de 305 km conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat).
Dacia Spring beneficiază, în serie, de numeroase echipamente de siguranță, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență.
Modelul este disponibil, de la lansare, în trei culori: Kaoline White, Cenote Blue și Lightning Silver. La aceasta se va adăuga, ulterior, o a patra opțiune: Goji Red.
Garanția oferită este de 3 ani sau 100.000 km pentru vehicul și de 8 ani sau 120.000 km pentru bateria electrică.
Ulterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare „Comfort”, disponibilă la prețul de 16.800 Euro (TVA inclus). O variantă destinată clienților de flote va fi, de asemenea, disponibilă, la același preț: 16.800 Euro (TVA inclus). Dacia Spring va putea fi achiziționată de clienții din România prin intermediul programului Programul „Rabla Plus”.
Primele livrări sunt programate în cursul lunii septembrie 2021.
Programul „Rabla”, din aprilie
Potrivit ministrului Mediului, Tanczos Barna, Programul „Rabla” va avea cel puțin bugetul de anul trecut, în aceleași condiții și valori ale tichetelor.
„Pornim în luna aprilie, am întârziat din cauza bugetului. La sfârșitul lunii aprilie trebuie să fim gata cu programul Rabla, ca să avem măcar 8 luni de implementare. Mașinile electrice sunt mult mai scumpe, de aceea tichetul este de aproximativ 10.000 de euro pentru acestea. Tendința este încurajatoare, se dublează an de an numărul mașinilor electrice cumpărate în România. Suntem departe de Norvegia, de exemplu, unde sunt 50%, 60% mașini electrice. Lumea trebuie să se pregătească pentru schimbările de pe piața auto. Pentru că în 10 ani de zile, producătorii, încet, încet vor scoate din producție majoritatea modelelor bazate pe motoare clasice”, a declarat ministrul Mediului la Digi24.
Stații de încărcare
Ministrul a subliniat faptul că Dacia a luat o decizie deja și speră ca cei doi mari producători (Dacia și Ford) să aducă cât mai multe modele electrice în România. „În perspectivă, România este o piață uriașă, iar noi avem în momentul de față un program de susținere și interesul României este ca acest program să meargă către producătorii autohtoni. Sigur, nu putem să eliminăm alți producători, pentru că ar fi o discriminare pe o piață liberă”, a precizat Tanczos Barna.
El recomandă ca, dacă cineva nu are bani mulți, să cumpere o mașină mai mică prin Rabla, să fie nouă. „Acolo măcar știm că emisiile sunt Euro 6, sunt la un nivel mic. Cine are bani, să cumpere mașini electrice. Se înmulțesc stațiile de alimentare. Avem program de susținere a primăriilor pentru stații de încărcare. În 2021 se vor înființa sute de stații de încărcare, făcute de primării sau de companii private. Vom propune și ca toate instituțiile publice să aibă stații de încărcare”, a specificat ministrul.
Oradea are deja în curs de instalare sau instalate 18 stații de încărcare rapidă a mașinilor electrice. Luna trecută a fost semnat contractul pentru 16 astfel de stații de încărcare. În ceea ce privește amplasarea acestora, ele vor acoperi zona arterelor principale de intrare și ieșire din oraș, zona gării, zona Universității Oradea, zona Aquaparkului Nymphaea, zona cartierului Ioșia, Rogerius și Nufărul, precum și zona centrală.
Citiți principiile noastre de moderare aici!