Beneficiarii PNDR 2020 au la dispoziție soluția de a transmite documentele la AFIR prin internet.
[eadvert]
Dacă se vrea se poate. Acest lucru este dovedit de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, care nu-i mai pune pe drumuri pe solicitanţii şi beneficiarii de fonduri europene.
În contextul pandemic actual și în conformitate cu prevederile Ordinului MADR 78/2020 privind adoptarea măsurilor necesare pentru desfășurarea activităților specifice implementării tehnice și financiare a măsurilor aferente Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020) ca urmare a apariției pandemiei de COVID-19, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale menține soluția alternativă de transmitere a documentelor bazată pe tehnologia Cloud.
Astfel, depunerea cererilor de modificare a contractelor de finanțare, a documentațiilor de avizare a achizițiilor, sau depunerea cererilor de plată de către beneficiarii PNDR 2020 care nu au utilizat depunerea online a proiectelor, se va face în continuare prin intermediul internetului, fără deplasarea la sediul insituției.
Documentele care trebuie transmise la AFIR se transmit în format electronic, cu utilizarea semnăturii digitale, dacă beneficiarul deține o astfel de semnătură sau o fotocopie a documentațiilor cu semnătură olografă. Acestea sunt transmise pe adresa oficială de e-mail a structurilor teritoriale ale Agenției (Centre Regionale sau Oficii Județene, după caz) sau încărcate de beneficiar în sistemul online al Agenției prin utilizarea aplicației „OneDrive”, accesând link-ul pus la dispoziție beneficiarilor de către experții AFIR.
Programul AFIR de gestionare a procesului de depunere a cererilor de finanțare și de analizare a acestora este funcțional și permite parcurgerea tuturor etapelor procedurale de la depunerea online a cererii de finanțare, de la contractarea proiectului și până la efectuarea plăților aferente tranșelor de plată depuse.
De asemenea, comunicările se vor realiza cu prioritate prin e-mail (acolo unde este posibil), la adresele de contact puse la dispoziție de beneficiari, prin intermediul contractului sau deciziei de finanțare, solicitându-se totodată și confirmare de primire din partea destinatarilor.
„Completarea și depunerea dosarelor pentru cererile de finanțare durează aproximativ o oră, se pot depune și după orele de program și în weekend, pe întreaga perioadă în care sesiunea este deschisă. Raportările se realizează în timp real, existând o transparență ridicată cu privire la sumele disponibile în orice moment. Procedurile de achiziții se realizează exclusiv online și nu mai este nevoie de deplasarea beneficiarilor. Notificarea cu privire la avizarea / neavizarea dosarelor de achiziții se face online, informația cu privire la participant, câștigători și necâștigători devine publică după finalizarea procedurii de achiziție și avizarea acesteia”, precizează Cristian Buzlea, directorul OJFIR Bihor.
Mai simplu
Astfel, pentru accesarea bazei de date a ANAF, experții AFIR pot interoga sistemul informatic PatrimVen, putând obține mult mai ușor o serie de documente fiscale aparținând beneficiarilor PNDR.
Beneficiarii proiectelor finanțate prin PNDR 2020 nu trebuie să mai prezinte certificate care să ateste lipsa datoriilor fiscale restante, situaţiile financiare, declaraţia de inactivitate sau declaraţii fiscale privind veniturile realizate, înregistrate la Administrația Financiară. Experții AFIR (de la Centru CRFIR și OJFIR) pot interoga bazele de date ale: APIA – pentru verificarea înscrisurilor fermierilor, ANAF – pentru cazierul fiscal prin sistemul informatic PatrimVen, ANCPI – pentru pentru extrasul de carte funciară, MAI – pentru verificarea cazierului judiciar prin Sistemul Informatic al Cazierului Judiciar Român (ROCRIS). Semnarea electronică a documentelor depuse de solicitanții de fonduri europene nerambursabile este obligatorie în momentul încheierii Contractului de finanțare, pentru toate sesiunile lansate după data de 1 august 2018.
Astfel este limitată interacțiunea între experții care sunt la birou în această perioadă, este limitat consumul resurselor (hârtie, toner etc) alocate agenției şi totodată este urgentată durata avizării și aprobării respectivelor documente. JB – S.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!