Un prim pas în vederea găsirii unui loc de muncă este trimiterea unui CV. Deseori se întâmplă să trimiţi zeci de CV-uri şi să nu primeşti nici un răspuns. De cele mai multe ori suntem tentaţi să dăm vina pe recesiunea economică. Însă de cele mai multe ori are legătură cu CV-ul trimis, cu experienţa ori cu procesul de transmitere al CV-ului.
Câteva dintre secretele unui CV ne-au fost descretizate de către Daciana Nica, consilier superior în cadrul Compartimentului de Informare şi Consiliere din cadrul AJOFM Bihor.
Corect şi sincer
„La transmiterea unui CV contează inclusiv adresa de email. Este foarte important ca aceasta să conţină numele persoanei, nu termeni de genul: sexi, bombonica, floricica, etc”, susţine Daciana Nica.
Pe de altă parte CV-ul poate fi transmis prin intemediul unei cunoştinţe care lucrează în compania respectivă. „În cazul trimiterii CV-ului sau scrisorii de intenţie pe adrese de tipul hr@ sau jobs@ există riscul ca acestea să ajungă doar într-o bază de date”, este de părere consilierul de la AJOFM Bihor.
Odată cu CV-ul trebuie trimisă şi scrisoarea de intenţie în câteva cuvinte, la subiectul email-ului. „Scrisoarea nu prezintă informaţiile din CV, dar trebuie să fie wow-ul care să-l atragă pe angajator, care să-l facă să deschidă CV-ul”, spune Daciana Nica.
Poza de pe CV nu trebuie nici ea neglijată. Este important ca ea să fie actuală. „Angajatorul nu te angajează pentru că eşti mai tânăr sau mai în vârstă. Te angajează pentru experienţa ta şi nu dă bine dacă poza este mai veche, iar la interviu tu apari altfel. Asta ar putea fi tradus prin nesinceritate”, crede specialistul.
În cazul unui CV contează şi lungimea acestuia, dar şi modul gramatical în care este scris. Un CV prea aglomerat oboseşte. Este destul ca lungimea lui să fie de două – trei pagini. CV-ul trebuie pliat pe postul dorit. De exemplu o persoană cu studii superioare care candidează pentru un post de agent vânzări nu va trece prea multe detalii despre şcolile absolvite în domenii care nu au legătură cu vânzările.
Mulţi manageri îşi fac griji în legătură cu candidaţii care au mai mulţi angajatori în perioade scurte de timp. Aceştia vor presupune că solicitanţii postului nu au performanţă bună, se plictisesc repede sau vânează angajatorii pe bază strict salarială.
Competenţe
În zilele noastre competenţele de bază sunt foarte importante pentru angajatori. Competenţele personale devin un atu pe care candidatul îl poate oferi companiei. „Este important ca atunci când te duci la un inteviu pentru o poziţie pe care ţi-o doreşti să ai un plan dinainte stabilit. Subliniază în cadrul CV-ului competenţele de bază pe care le stăpâneşti şi totodată necesare companiei pe poziţia pe care aplici. Competenţele trebuie dovedite. Trebuie să-i araţi angajatorului cu ce poţi tu să vii către firma lui, cu ce-ai putea să-l ajuţi. Trebuie să fii pozitiv”, subliniază Daciana Nica.
Nu trebuie neglijată rubrica cu informaţiile suplimentare.ş Acolo pot fi trecute tot felul de informaţii despre candidat care-l diferenţiază de ceilalţi. De exemplu colaborări în cadrul unor programe, acţiuni de voluntariat, premii obţinute la diferite concursuri, etc. Sunt angajatori care se uită în mod special la această rubrică. Şi în funcţie de cele trecute aici ei îşi fac o idee despre profilul candidatului.
„Sinceritatea poate fi un atu în cazul, dar şi demonstrarea competenţelor trecute în CV”, concluzionează Daciana Nica. Persoanele interesate de consiliere pentru găsirea unui loc de muncă şi cele care doresc să-şi facă un CV profesional pot apela cu încredere la consilierul din cadrul AJOFM Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!