Din 6 martie 1853, când Traviata lui Verdi a avut premiera la Teatrul La Fenice din Veneţia şi până în zilele noastre, orice punere în scenă a acest opere e un eveniment. Acum, doi orădeni, un tenor de la Naţionalul de Operă din Bucureşti şi o coreeancă promit o prestaţie de execepţie în Traviata lui Verdi pusă în scenă de Opera Vox la Teatrul Regina Maria. Evenimentul are loc în data de 29 noiembrie 2015, începand cu ora 19:00. În rolul lui Alfredo Germont, publicul orădean va avea posibilitatea să-l asculte pe Alfredo Pascu, de la Teatrul Naţional de Operetă din Bucureşti, tenor socotit a fi cel mai bun din ţară în acest rol de către critica de specialitate. În rolul Violettei va evolua soprana de origine coreeană Sunyoung Park, artistă care trăieşte în Italia şi cântă în numeroase teatre italiene. În rolul Giorgio Germont va evolua baritonul orădean Florin Maris Hinsu, susţinând-şi astfel proba practică în vederea finalizării studiilor doctorale. Soţia sa, Florina Maris Hinsu, va interpreta rolul Florei Bervoix. Dirijorul spectacolului este Prof. Univ. Dr. Leonard Dumitriu de la Universitatea de Arte „George Enescu”, iar regia este semnată de Horia Balint, care o va avea pe post de asistent de regie pe Ligia Ghilea.
„Giuseppe Verdi a văzut în Dama cu camelii o poveste cu un mare potenţial muzical, care prezenta interes spectatorilor. A scris muzica pentru opera pe care o va numi La Traviata, libretul aparţinând lui Francesco Maria Piave, după romanul lui Alexandre Dumas-fiul”, a precizat asistentul de regie Ligia Ghilea.
Încă din primul act, publicul e parte la a o petrecere ce se desfășoară în apartamentul celei mai renumite curtezane din Paris, Violetta Valery. E locul de întâlnire cu aristocrații parizieni, printre aceștia se află și tânărul Alfredo Germont îndrăgostit la nebunie de frumoasa Violetta. Curtezana e conştientă că suferă de o boală gravă şi nu vrea să-l încurajeze pe Alfredo să trăiască în această poveste de dragoste.
Orădenii sunt provocaţi să urmărească în sala de spectacol derularea poveştii pline de intringi, dueluri, confesiuni. „Verdi a utilizat mijloace surprinzător de simple pentru a creea o atmosferă care să trezească sentimente și a exprima o trăire. Frumusețile muzicii se succed neîntrerupt, începând cu uvertura – preludiu al morții în care se topesc toate iluziile și decepțiile, zbuciumurile și durerile și până în ultimul act, reiterare a elementelor introductive, potențate și de plânsetul viorii solo”, spune Ligia Ghilea, sperând că a stârnit deja curiozitatea orădenilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!